A negyedéves teljesítményt meglepő módon nem a mobiltelefonok és az új iPad eladásai segítették, ezúttal az asztali gépek szegmensének volt köszönhető a felülteljesítés. Éves bázison látszik igazán, hogy mennyire jól működik a vállalat marketinggépezete, hiszen tavaly a világgazdasági depresszió derekán 8 milliárd dolláros árbevételt értek el, amely idén március-június folyamán majdnem 16 milliárd dollárra ugrott (ez a robbanás a nettó eredményben is megfigyelhető).
A piaci szereplők körében kedvező fogadtatásra talált a beszámoló, a zárás utáni kereskedésben 3 százalékkal ugrott meg a részvényárfolyam. Ezt követően ismét beindulhatnak a célárfolyam-emelések, ám kétséges, hogy a JP Morgan mai 400 dolláros (!) prognózisát túllicitálják-e.
Nem juhúval köszöntötték a Yahoo eredményét a piaci szereplők, az internetes cég ugyanis a konszenzusnál gyengébb árbevételi mutatót tett közzé, ezt pedig még az sem tudta kompenzálni, hogy a folyó negyedévre jóval a várakozások feletti értékesítési előrejelzést adott. A zárási utáni kereskedésben így 7 százalékkal rogyott meg a részvényárfolyam, egyúttal a Yahoo is beállt abba a sorba, amelyet múlt héten kezdtek meg az amerikai vállalatok.
A befektetői fókusz nagy nehezen elmozdult a nettó eredmények mantrázásától, ebben a szezonban már szinte kizárólag az árbevételi számokra koncentrálnak a szereplők. Ez ugyanis a legkevésbé manipulálható érték az eredménykimutatásokban, ellentétben a nettó eredménnyel, amelyet egyszeri tételekkel, trükkös könyvelési eljárásokkal elég széles intervallumban lehet mozgatni. Másrészt az értékesítési számok valóban jobban tükrözik a már többször beárazott világgazdasági fellendülést, ennek fényében nem is olyan meglepő, hogy egyre több vállalat csúszik el a csalódást keltő árbevételi mutatókon.
Természetesen még korai lenne következtetést levonni a szezon kapcsán, hiszen eddig az S&P500 tagok kevesebb, mint ötöde tette közzé számait. A tendencia azonban vélhetően nem változik, a figyelem középpontjából nem kerül ki az árbevételi mutató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.