Az internetes szolgáltatások köre hazánkban is óriási léptekkel bővül, viszont a felhasználói kultúránk és magatartásunk még messze elmarad a környező, fejlettebb országokétól. Már szinte minden termék elérhető az interneten keresztül; háztartási eszközök, ruhák, illatszerek, mozi-, színház-, illetve vonatjegyek. A webáruházak oldalain gyakran találunk fórumokat, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést. A részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást. Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes bolt rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal.
"A könyv- és a melegétel-megrendeléseket követve az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. A biztosítási szolgáltatás megvásárlásakor kétségkívül nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia, megszagolnia a megvenni kívánt terméket. Másik előnye, hogy gyorsan, nonstop, néhány kattintással, sorban állás nélkül megköthető”– mondja a szakember. Ennek eredménye az, hogy az elmúlt években rohamosan nőtt a pénzügyi szolgáltatások száma az interneten. Míg 2001-ben mindössze hat biztosító kínálta termékeit a világhálón, addig ma már egy tucat szolgáltatótól lehet biztosítást vásárolni online” – mondja Marosvölgyi Péter.
„A legnépszerűbb online biztosítási szolgáltatás a gépjármű-felelősségbiztosítás, majd ezt követi az utasbiztosítás. A termékválaszték bővülésére is jó hatással volt az internet, ezt jól érzékelteti az a tény, hogy kezdetben a legolcsóbb és legdrágább kgfb-módozatok között mindössze 10-12 ezer forint különbség volt, ma azonban ez az árkülönbség akár 300 ezer forintot is elérhet. A biztosítók ügyfelei a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások közel 10 százalékát már a világhálón kötik meg, emellett 6000 utazó is az AEGONdirekt.hu internetes oldalon vásárolt biztosítást” – mondja Marosvölgyi.
„Mielőtt rászánnánk magunkat a vásárlásra, feltétlenül győződjünk meg arról, hogy az oldal rendelkezik-e SSL-tanúsítvánnyal (adathalászat elleni küzdelem védőbástyája), ezt a böngésző címsorában található http előtag és a képernyő jobb alsó sarkában található lezárt lakat jelzi. Bankkártyás fizetés esetén gyanúra adhat okot, ha a webáruház nem irányít át minket még a tranzakció előtt egy banki oldalra.
Ekkor ugyanis az oldal üzemeltetőjének szolgáltatjuk ki az adatainkat. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az online fizetéshez nem szükséges dombornyomott bankkártya, ugyanis a kártya hátoldalán található háromjegyű (CVV) ellenőrző kóddal is gond nélkül vásárolhatunk a fizetőfelületen. Emellett léteznek egyszer használatos időkorlátozott bankkártyaszámok is, amelyeket a bankunk honlapján közvetlenül a vásárlás előtt is igényelhetünk” – tanácsolja a biztosítási szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.