Kedvezmények. Ahogy az elmúlt években megszokhattuk, az idén is számtalan kedvezményt kínálnak a piaci szereplők a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötő ügyfeleiknek, amelyeket a kliensek többé-kevésbé ki is használnak. A bonus-malus besorolás szerinti engedmény szinte minden biztosítónál létezik, és a jelek szerint a cégek célcsoportjának szűrésében is komoly szerepe van, hiszen a Netrisk adatai szerint a legtöbb biztosítónál a kliensek komoly hányada igénybe is veszi ezt. Az Aegonnál és a Köbénél az ügyfelek több mint fele kért bonus-malus szerinti kedvezményt, van azonban olyan biztosító (Union), ahol csak minden ötödik kliens vehette igénybe ezt a diszkontot.
Játsszon velünk és nyerje meg a jövő évi kötelezőjének a díját!
Több társaságnál van úgynevezett kármentességi kedvezmény is, ennek mértéke azonban eltérő, az Aegon például csak 4 százaléknyi díjengedményt ad, a Generali viszont akár 35 százalékot is hajlandó engedni az árból, sőt extra kármentességi kedvezményt is kínál további 10 százalék mértékben azoknak, akik már legalább öt éve kármentesen vezetnek. A Netrisk szerint ezek az engedmények az ügyfelek körében is népszerűek, az Aegonnál szinte minden autós él velük, a Generalinál pedig a kliensek 63 százaléka igénybe veszi a 35 százalékos diszkontot.
Az interneten szerződőket is szívesen díjazzák a biztosítók árengedménnyel, hiszen az ezen a csatornán keresztül lebonyolított szerződéskötés és kommunikáció maguknak a cégeknek is olcsóbb, mint a személyes ügyintézés. Az e-kommunikációs kedvezmények mértéke is eltér azonban, a leggálánsabb cégek közül az Allianz az alaptarifák negyedét engedi el az ily módon szerződőknek, a Generali pedig 20 százalékos kedvezményt biztosít, utóbbi cégnél a szerződők szinte kivétel nélkül élnek is ezzel a lehetőséggel, de az Allianznál is 84 százalékos az arányuk. A Köbénél is nagyon népszerű az úgynevezett e-mail kedvezmény. A 10 százalékos tarifacsökkenéshez csak egy elektronikus levelezési elérhetőséget kell megadni, valamint hozzá kell járulni ahhoz, hogy az egyesület reklámokkal keresse meg az ügyfelet ezen a csatornán keresztül.
Van néhány olyan diszkonttípus is, amelyet jóformán minden kgfb-t kötő ügyfél kihasznál az adott cégnél. Ilyen például az Uniqánál az úgynevezett start kedvezmény. Sok feltétele ennek az engedménynek nincs. A 20 százalékos diszkont a leírás szerint minden 2011. január 1-jétől vagy azt követően biztosítást kötő autóra jár abban az esetben, ha a szerződést kötő elmúlt 30 éves vagy nem természetes személy. Hasonlóan 100 százalékos a kihasználtsága az Union 7 százalékos fizetési ütem kedvezményének. A K&H úgynevezett extra kedvezményét is kihasználja a szerződők több mint kilenc tizede. Ez azoknak jár, akik vagy egy másik biztosítót hagynak ott a társaság kedvéért, vagy újrakötik biztosításukat a K&H-nál.
Sok biztosítónál van még a fentebb említetteken kívül például gyerekkedvezmény, a 10–20 százalék közötti engedmény azoknak jár, akik 14 év alatti csemetét nevelnek. A nagyobb, már jogosítvánnyal rendelkező és akár a családi autót is használó gyerekek esetén viszont van olyan társaság, amelyik pótdíjat kér. Több biztosító ad árengedményt azoknak is, akik csoportos beszedési megbízással vagy banki átutalással egyenlítik ki a díjakat, és így nem kell nekik sárga csekket postázni. Vannak persze egészen furcsa kedvezmények is, a Köbénél lakásnagyság-kedvezményben részesülhetnek az ügyfelek, a Postánál pedig a Kiskegyed és az Autó-Motor újságban található kuponokra jár diszkont.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.