BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét itt az engedménydömping

A kármentességre, a bonus-malus besorolásra és az e-ügyintézésre adott diszkont a legnépszerűbb

Kedvezmények. Ahogy az elmúlt években megszokhattuk, az idén is számtalan kedvezményt kínálnak a piaci szereplők a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötő ügyfeleiknek, amelyeket a kliensek többé-kevésbé ki is használnak. A bonus-malus besorolás szerinti engedmény szinte minden biztosítónál létezik, és a jelek szerint a cégek célcsoportjának szűrésében is komoly szerepe van, hiszen a Netrisk adatai szerint a legtöbb biztosítónál a kliensek komoly hányada igénybe is veszi ezt. Az Aegonnál és a Köbénél az ügyfelek több mint fele kért bonus-malus szerinti kedvezményt, van azonban olyan biztosító (Union), ahol csak minden ötödik kliens vehette igénybe ezt a diszkontot.

Játsszon velünk és nyerje meg a jövő évi kötelezőjének a díját!

Több társaságnál van úgynevezett kármentességi kedvezmény is, ennek mértéke azonban eltérő, az Aegon például csak 4 százaléknyi díjengedményt ad, a Generali viszont akár 35 százalékot is hajlandó engedni az árból, sőt extra kármentességi kedvezményt is kínál további 10 százalék mértékben azoknak, akik már legalább öt éve kármentesen vezetnek. A Netrisk szerint ezek az engedmények az ügyfelek körében is népszerűek, az Aegonnál szinte minden autós él velük, a Generalinál pedig a kliensek 63 százaléka igénybe veszi a 35 százalékos diszkontot.

Az interneten szerződőket is szívesen díjazzák a biztosítók árengedménnyel, hiszen az ezen a csatornán keresztül lebonyolított szerződéskötés és kommunikáció maguknak a cégeknek is olcsóbb, mint a személyes ügyintézés. Az e-kommunikációs kedvezmények mértéke is eltér azonban, a leggálánsabb cégek közül az Allianz az alaptarifák negyedét engedi el az ily módon szerződőknek, a Generali pedig 20 százalékos kedvezményt biztosít, utóbbi cégnél a szerződők szinte kivétel nélkül élnek is ezzel a lehetőséggel, de az Allianznál is 84 százalékos az arányuk. A Köbénél is nagyon népszerű az úgynevezett e-mail kedvezmény. A 10 százalékos tarifacsökkenéshez csak egy elektronikus levelezési elérhetőséget kell megadni, valamint hozzá kell járulni ahhoz, hogy az egyesület reklámokkal keresse meg az ügyfelet ezen a csatornán keresztül.

Van néhány olyan diszkonttípus is, amelyet jóformán minden kgfb-t kötő ügyfél kihasznál az adott cégnél. Ilyen például az Uniqánál az úgynevezett start kedvezmény. Sok feltétele ennek az engedménynek nincs. A 20 százalékos diszkont a leírás szerint minden 2011. január 1-jétől vagy azt követően biztosítást kötő autóra jár abban az esetben, ha a szerződést kötő elmúlt 30 éves vagy nem természetes személy. Hasonlóan 100 százalékos a kihasználtsága az Union 7 százalékos fizetési ütem kedvezményének. A K&H úgynevezett extra kedvezményét is kihasználja a szerződők több mint kilenc tizede. Ez azoknak jár, akik vagy egy másik biztosítót hagynak ott a társaság kedvéért, vagy újrakötik biztosításukat a K&H-nál.

Sok biztosítónál van még a fentebb említetteken kívül például gyerekkedvezmény, a 10–20 százalék közötti engedmény azoknak jár, akik 14 év alatti csemetét nevelnek. A nagyobb, már jogosítvánnyal rendelkező és akár a családi autót is használó gyerekek esetén viszont van olyan társaság, amelyik pótdíjat kér. Több biztosító ad árengedményt azoknak is, akik csoportos beszedési megbízással vagy banki átutalással egyenlítik ki a díjakat, és így nem kell nekik sárga csekket postázni. Vannak persze egészen furcsa kedvezmények is, a Köbénél lakásnagyság-kedvezményben részesülhetnek az ügyfelek, a Postánál pedig a Kiskegyed és az Autó-Motor újságban található kuponokra jár diszkont.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.