A vállalkozás megtévesztő reklámot alkalmazott, amikor a potenciális üzletfeleknek úgy juttatta el szerződési ajánlatát, hogy azt a látszatott keltette, az egy már korábban megkötött szerződés alapján kibocsátott számla.
Az Euro Credit a www.sargaoldalak.com internetes honlapon működtetett szakmai telefonkönyv ügyfélkörének bővítése céljából 2008. szeptember 1. és 2009 júniusa között postai úton kereste meg azokat a vállalkozásokat, melyek lehetséges ügyfélként jöhettek szóba. Az ily módon kézbesített nyomtatványok formai kivitelezése olyan volt, mintha a címzettek - egy általuk megrendelt szolgáltatás teljesítését követően - kifizetendő számlát vettek volna kézhez, ugyanakkor tartalmuk alapján azok csupán az Euro Credit ajánlatát tartalmazták. A küldemények ugyan tartalmaztak tájékoztatást arról, hogy azok nem számlák, hanem ajánlatok, de ez az információ olyan kisméretű betűkkel volt megjelenítve, amelyet az olvasó nehezen észlelhetett.
A vállalkozás és az üzletfél közötti közvetlen kapcsolat megteremtésére alkalmas direkt marketing eszközök, így például az ún. direct mail egyfajta sajátos párbeszédet kívánnak létrehozni a vállalkozás és a címzett között annak érdekében, hogy ez utóbbi megismerje és megrendelje az adott terméket. Az Euro Credit által alkalmazott postai küldemények ugyanakkor olyan formátumot öltöttek, amelyek üzenetként azt közvetítették, hogy ez a párbeszéd megtörtént, a szolgáltatást a címzett már megrendelte, s így teljesítendő a küldemény részét képező átutalási megbízás.
A GVH nem vitatta, hogy az üzletfelektől is elvárható a hozzájuk érkező dokumentumok figyelmes elolvasása, ám a versenyhatóság álláspontja szerint ez nem menti fel az Euro Credit-et az alól a követelmény alól, hogy ne alkalmazzon megtévesztő reklámot.
A kiszabható legmagasabb mértékhez közelítő bírságösszeg meghatározása során súlyosító körülményként értékelte a GVH a széles érintetti kör mellett a jogsértés időben elhúzódó jellegét is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.