„A szövetség egyik kiemelt feladata a lízing, mint finanszírozási forma széleskörű népszerűsítése, mert ez segít abban, hogy akinek a lízing a legjobb megoldás az ezt felismerje és igénybe is vegye. Így tudunk hozzájárulni a gazdasági kilábaláshoz és tagcégeink gondjainak enyhítéséhez is. A másik fontos feladat az ügyfelek gondjainak, átmeneti vagy tartós fizetési nehézségeinek kezelésében szerzett tapasztalatok összegyűjtése és hasznosítása” – hangsúlyozta Dunavölgyi Mária, a Lízingszövetség pénteken megválasztott új elnöke.
A piac egésze tovább zsugorodik. Az idei harmadik negyedévben 35 százalékos a visszaesés a finanszírozásban az előző évhasonló időszakához képest. A magyar lízingpiacon finanszírozott összeg 2010 első három negyedévében 212, 8 milliárd forint volt, míg egy évvel korábban ez az összegi 323, 7 milliárd forintot ért el. A vizsgált negyedévben majdnem 19 százalékkal kevesebb új üzletet kötöttek a lízingcégek. A lízingpiaci ügyfelek között pedig már többségben vannak a kis-és középvállalkozások a lakossági ügyfelekkel szemben.
„A banki különadó miatt jövőre több, akár 5-6 lízingcég is kivonulhat a piacról és egy friss felmérésünk szerint ez akár a piaci szereplők több mint felénél okozhat tőkeproblémát. „Reméljük, hogy 2011-ben a szövetség erőteljesebben tudja képviselni a szektor érdekeit a kormányzattal folytatott tárgyalások során.”- hangsúlyozta Dunavölgyi Mária, a Lízingszövetség elnöke. „A különböző lízingpiaci szegmensek közül jövőre a legnagyobb mértékű növekedést a lakossági használt autó vásárlások piacán várjuk, a legkisebbet pedig az építőgépek területén” – tette hozzá az elnök.
A gépek és berendezések finanszírozásában 2010 harmadik negyedévében a kihelyezések alig maradtak el az előző negyedévhez képest; 16 milliárd forintot finanszíroztak augusztus-október időszakban. Ebben a szegmensben már látszik némi élénkülés, a szerződések száma már elérte az egy évvel korább szintet. A mezőgazdasági gépek a tavaly év végéig folyamatosan futó támogatási programoknak köszönhetően a legnagyobb portfóliójú alszegmensnek számítana.
Itt a hitel! Hol a hitel? Ínség vagy bőség jön a vállalati hitelezési piacon? Kinek adnak kölcsönt a bankok, s kinek nem? S vajon miért nem? Túl nagy a kockázat? Kevés a biztosnak látszó befektetés? Ha kíváncsi a részletekre, s más vállalkozások tapasztalataira, jöjjön el a Világgazdaság konferenciájára december 2-án a Gerbeaud Házba Budapesten. Részletek: www.vg.hu/konferencia oldalon találhatók.
A flottafinanszírozásban gyakorlatilag megszűnt a hitelben történő kihelyezés, és enyhén növekedett a pénzügyi lízing aránya. .A flottakezelő cégek az elmúlt időszakhoz hasonlóan továbbra is jól teljesítenek, az összes üzletág közül a legjobban ebben az évben, ennek eredményeként a flotta részesedése az összkihelyezésen belül a duplájára növekedett. Ez az egyetlen szegmens, ahol a válság előtti állapothoz képest nőtt a tőkekintlévőség. Ez annak is köszönhető, hogy a cégek számára egy bizonyos idő elteltével jelentős költségekkel jár, ha fenntartják idősödő járműparkjukat, ezért döntenek egyre gyakrabban a csere mellett. A harmadik negyedévben kihelyezett összeg 6 milliárd forint.
A haszongépjármű szegmensben már látszik némi élénkülés a piacon, a szerződések száma megközelíti az egy évvel ezelőtti szintet, és a kihelyezés is „csak” 10 százalékkal marad el a 2009 Q3-tól. A kihelyezések értéke 19 milliárd forintot tett ki. Az új haszonjárművek értékesítése 2009-hez képest öt, a használtaké pedig 80 százalékkal nőtt.
2010 harmadik negyedévében az ingatlanfinanszírozás értéke nem csökkent tovább, a kihelyezések értéke megegyezik az előző negyedévével (2,95 milliárd forint). A lízingcégek szempontjából szintén pozitív eredmény, hogy az ingatlanfinanszírozáson belül ismét nő a lízing részesedése, és a szerződések jelentős részénél valamilyen kisvállalkozás lízingel cége számára lakóingatlant.
Az autófinanszírozásban 2009 első kilenc hónapjához képest az év eddig eltelt időszakában 30 százalékos a visszaesés a kihelyezéseknél; a finanszírozott összeg 20 milliárd forint volt az elmúlt negyedévben. A szerződésszám kisebb mértékben, 40 százalékkal esett vissza 2009Q3-hoz képest. Nőtt azonban a céges autók aránya az új szerződéseknél és ezzel Magyarország meghaladta az uniós közel 50 százalék átlagot
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.