A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint pedig rá is férne a növekedés a hazai hitelkártya-piacra, hiszen 2008 és a 2010 első féléve között eltelt időszakban bő félmillióval mérséklődött az itthon forgalomban lévő plasztikok száma, és június végén alig haladta meg az 1,2 milliót.
A hazai hitelintézeteknél most futó akciók mindegyike – nem meglepő módon – a kártyabirtokosok aktivitásához kötődik, vagyis a felajánlott kedvezményeket többnyire meghatározott mennyiségű költéssel lehet elérni.
A Budapest Banknál értékes nyereményekhez juthat az ügyfél, ha decemberben és januárban is legalább havi 30 ezer forint értékben vásárol hitelkártyájával. Azon 10 ügyfelet, akik a promóció ideje alatt a legtöbb vásárlási tranzakciót hajtják végre, utalvánnyal jutalmazza a hitelintézet, amely wellness hétvégére váltható be a sárvári Hotel Spiritben, 2 személy részére, 2 éjszakára, félpanziós ellátással. Azt a tíz ügyfelet pedig, akik a következő 10 legtöbb vásárlási tranzakciót végezték, új típusú, 8 gigabájtos iPod nano zenelejátszóval ajándékozza meg a bank.
A CIB Banknál most kedvezményesen lehet hitelkártyát igényelni: a bank ugyanis a vásárlás-visszatérítésen felül most a főkártya éves díjának a felét is elengedi. A CIB egyébként 2010 januártól a belföldi vásárlások után 1 százalékot, de negyedévente legfeljebb 5 000 forintot jóváír az aktív kártyahasználóknak, negyedévente legalább 60 ezer forint összegű belföldi vásárlás esetén. Ráadásul, ha az ügyfél CIB Hitelkártyájával külföldön is vásárol, az előbbieken felül a külföldi vásárlások összegének 3 százalékát, de legfeljebb 5 ezer forintot is jóváír a bank a negyedév végén.
Az Erste Bank a SuperShop Hitelkártyát ajánlja most leginkább a potenciális ügyfelek figyelmébe. Ez ugyanis egyesíti a hitelkártya és a törzsvásárlói kártya funkcióit, azaz fizetésre és pontgyűjtésre egyaránt használható. Ha az ügyfél a SuperShop pontgyűjtő partnereinek üzletében vásárol, és az Erste SuperShop Hitelkártyával fizeti vásárlását, akkor minden befejezett 100 forint után – üzemanyag vásárlásánál minden befejezett 1 liter után – 3 pontot kap, mert a bank két pontot ír jóvá.
Az OTP Bank a MasterCard és Maestro kártyáknál tart fenn akciót: az ügyfélnek legalább hét alkalommal kell plasztikjával vásárolnia a promóciós időszak alatt, így megnyerheti a 10 darab, 100 ezer forintnyi nyeremény egyikét. A Raiffeisen szintén nyereményakciót indított az év végi időszakra időzítve, a legtöbbet vásárló ügyfeleket jutalmazva. A november és január közepe között futó játékban a Raiffeisen Bank által kibocsátott összes lakossági bankkártya (betéti-, hitel- és OKOSkártya) részt vesz, és a 2010-es kártyahasználati szokások alapján az ügyfelek öt különböző kategóriában versenyeznek.
Hitelkártyák száma (Magyarországon kibocsátott, ezer darab)
Forrás: MNB
2006 1550,6
2007 1691,3
2008 1732,1
2009 1501,7
2010* 1216,4
* első félév végi adat -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.