A támadók az ügyfelek nevét, számlaszámát és elérhetőségét szerezték meg. Egyéb fontos adatokhoz viszont, mint a kártyaszám, születési dátum vagy a PIN-kód, nem fértek hozzá a hackerek.
"Felvettük a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel, akiknek az információi kiszivárogtak. Ezen felül további biztonsági intézkedéseket tettünk, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő még egyszer" - nyilatkozta a Citi szóvivője a Reuters hírügynökségnek. A szakértők viszont egyöntetűen éles hangon bírálták a bankot, amiért csak most hozták nyilvánosságra a májusban történt esetet. A bank közlése szerint mintegy kétszázezer ügyfél adatait sikerült a szerverekről megszerezni.
Bankbiztonsági szakértők szerint nem valószínű, hogy az így megszerzett adatokkal a bűnözők egyenes támadást tudnának intézni az ügyfelek számlája ellen, ugyanakkor áttételes csalásokhoz vezethet a kiszivárgás. "Az ügyben érintett ügyfeleknek nagyon kell vigyázni a jövőben a különböző csalókkal, adathalászokkal és a citibank nevében telefonáló állítólagos banki alkalmazottakkal" - nyilatkozta az ügy kapcsán Chester Wisniewski, a Sophos biztonsági cég szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.