Az amerikai adóhatóság úgy próbálja megelőzni a jövedelmek eltitkolását, hogy az amerikai pénzügyi szolgáltatók számára előírja, hogy valamennyi amerikai ügyfelük jövedelméről és bevételéről jelentést tegyenek. A külföldi pénzügyi szolgáltatókat pedig ugyanerre ösztönzi. A jövőben a pénzügyi szolgáltatóknak külföldről is jelenteniük kell az amerikai adóhatóságnak, ellenkező esetben az ügyfeleket 30 százalékos forrásadóval sújthatják. A forrásadó beszedésének két módja is lehetséges: vagy az amerikai jövedelem ki sem jut az Egyesült Államokból vagy a külföldi szolgáltatóknak kell levonnia és visszautalni.
Ezt a FATCA úgy kívánja elérni, hogy az egyesült államokbeli pénzügyi intézményeket arra "ösztönzi", hogy az amerikainak minősülő ügyfeleiket azonosítsák, és számlájuk egyenlegéről rendszeresen tegyenek jelentést az amerikai adóhatóságnak, az IRS-nek (Internal Revenue Service).
A törvénybe épített "ösztönző" egy 30 százalékos forrásadó, amely az Egyesült Államokból származó - a pénzügyi intézmény, illetve a számlatulajdonosok által realizált - jövedelmet és bruttó bevételt sújtja a jogszabályban előírt azonosítási és jelentéstételi kötelezettség elmulasztása esetén. A forrásadó nemcsak az amerikai ügyfelek amerikai forrású jövedelmeit terheli, hanem a külföldi pénzügyi intézmény saját portfóliójában tartott összes amerikai befektetésből származó jövedelmet is.
A FATCA értelmében külföldi pénzügyi intézménynek minősül minden olyan nem egyesült államokbeli társaság, amely betéteket fogad, pénzügyi eszközöket (például értékpapír, részvény) kezel, vagy azok kereskedelmével foglalkozik - vagyis a törvény hatálya alá tartozik minden bank, brókercég, biztosító, befektetési alap vagy befektetési társaság.
A Deloitte Tanácsadó Zrt. szakemberei úgy vélik, hogy valamennyi külföldi pénzügyi szolgáltató érdekelt lesz abban, hogy megállapodjon az amerikai adóhatósággal a jelentési elvárásoknak való megfelelésről. Ellenkező esetben ügyfeleik csak a 30 százalékos forrásadó levonása után juthatnak jövedelmeikhez.
Az új szabályozás 2013 június végén lép életbe, a jelentési elvárásokat pedig jövő év közepén fogalmazza meg az amerikai adóhatóság. A Deloitte szakemberei szerint az eljárás költségei és munkaigénye jelentősen függ attól, hogy milyen adatokat vár el Washington, valamint attól, hogy az ehhez szükséges ügyviteli és számítástechnikai eljárásokat intézményenként önállóan kell kialakítani vagy azokat központilag bocsátják a szolgáltatók rendelkezésére.
Ezt a FATCA úgy kívánja elérni, hogy az egyesült államokbeli pénzügyi intézményeket arra "ösztönzi", hogy az amerikainak minősülő ügyfeleiket azonosítsák, és számlájuk egyenlegéről rendszeresen tegyenek jelentést az amerikai adóhatóságnak, az IRS-nek (Internal Revenue Service).
A törvénybe épített "ösztönző" egy 30 százalékos forrásadó, amely az Egyesült Államokból származó - a pénzügyi intézmény, illetve a számlatulajdonosok által realizált - jövedelmet és bruttó bevételt sújtja a jogszabályban előírt azonosítási és jelentéstételi kötelezettség elmulasztása esetén. A forrásadó nemcsak az amerikai ügyfelek amerikai forrású jövedelmeit terheli, hanem a külföldi pénzügyi intézmény saját portfóliójában tartott összes amerikai befektetésből származó jövedelmet is.
A FATCA értelmében külföldi pénzügyi intézménynek minősül minden olyan nem egyesült államokbeli társaság, amely betéteket fogad, pénzügyi eszközöket (például értékpapír, részvény) kezel, vagy azok kereskedelmével foglalkozik - vagyis a törvény hatálya alá tartozik minden bank, brókercég, biztosító, befektetési alap vagy befektetési társaság. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.