Évekre eldőlhet a november 1-vel induló kampányban, melyik biztosító hány kötelező biztosítási ügyfelet kezel majd a jövőben. A piac újrafelosztására az idén mélypontjukat elérő kötelező díjak és az adó miatti várható rendkívüli ügyfélérdeklődés miatt kerülhet sor.Mivel az autósok által most kiválasztásra kerülő - várhatóan a lehető legalacsonyabb - kötelező biztosítási díjaknál a jövőben már nem fognak tudni olcsóbbat adni a biztosítók, az autósok hosszú időre annál a biztosítónál köthetnek ki, amelyet most választanak maguknak.
Jól meg kell tehát fontolniuk a gépjármű tulajdonosoknak, melyik biztosítót választja novemberben. A Biztosítás.hu szerint az internetes kalkulátorokat használó autósoknak továbbra is egyszerű lesz majd a biztosítóválasztás, ugyanakkor az még nem dőlt el, hogy az összehasonlító oldalakon az adó a díjak részeként, vagy külön tételként kerül-e feltüntetésre. A díjkülönbségek is növekednek majd a kampányban
Az adó bevezetése miatt a biztosítóknak mindössze két hetük marad díjaikat újragondolni és felkészülni az utolsó - komolyabb ügyfélmozgással járó - kampányra. A korábban 5 százalékos további díjcsökkenését prognosztizáló biztosítók „most vagy soha” alapon fognak ugyanis díjat hirdetni. Ez akár 10-15 százalékos további díjcsökkenéshez is vezethet, ami a díjakra rakodó adó különbségnövelő hatása miatt újra a 2008-as, 15 000 forintos szintre emelheti az egyes biztosítók díjai közötti különbségeket. Megéri tehát majd körültekintően választaniuk az autósoknak.
A kampányt az is pozitívan érintheti, hogy megszűnik a korábbi - és sokszor az autósokat terhelő - kártörténeti igazolások papír alapú rendszere, és a jövőben a biztosítók elektronikus adatbázison keresztül küldik majd egymásnak a biztosítót váltó autósok kártörténeti igazolásait.
A Biztosítás.hu szerint - az internen elérhető kedvezmények és a biztosítók közötti növekvő verseny ellenére - végeredményben mégis emelkedő kötelező biztosítási díjakra lehet számítani 2012-ben. A hét éve tartó díjcsökkenési tendencia végét jelentő adó és a díjak növekvő különbsége ugyanakkor, minden eddiginél több autóst késztethet biztosítóváltásra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.