BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kemény lesz a kötelező kampány

Az előzetesen vártnál jóval nagyobb arányban csökkentettek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikon a biztosítók. Ennek megfelelően tovább eshet az átlagdíj, sőt, egyes ügyfélcsoportok az átszerződés révén semlegesíthetik a baleseti adó hatását is.

Jóval alacsonyabbak a vártnál a vasárnap közzétett jövő évi kötelező biztosítási díjak: a kampány előtt még átlagosan 5 százalékosra várt áresés helyett, úgy tűnik, újabb 10-15 százalékos árzuhanásról beszélhetünk, de nem ritkák az ennél nagyobb kedvezmények sem – derül ki a Biztositas.hu gyorselemzéséből.

Az első részletes mintaszámítások alapján ötszörös díjkülönbségre is volt példa a kgfb jövő évi díjaiban. A piac három részre szakadt: hat biztosító folytatta az árharcot, hárman emelték áraikat, a többi társaság pedig vagy szinten tartotta, vagy csak a számára vonzó korcsoportban csökkentette tarifáit – közölte a Netrisk.hu alkusz.

Összességében az Allianz mellett a Signal és az Aegon szinte változatlan árszintet kínál, az Union és az Astra korcsoportonként és lakóhelyenként eltérő irányba mozdult, míg a K&H, a Generali és az MKB drágábban adja a kötelező biztosítást. A CIG mint új szereplő csak a céges flottaszerződéseket szeretné megszerezni tarifái alapján.

A Netrisk.hu szerint az idei kampány potenciális nyertese a Köbe, a Wabard, a Genertel és a Posta Biztosító, amelyek átlagosan 20-30 százalékkal kínálnak kedvezőbb díjakat a múlt évi kampányhoz képest. A nagyobb társaságok közül az Uniqa és a Groupama szállt be agresszíven az árversenybe. A PBA alkusz arra hívja fel a figyelmet, hogy néhány biztosítónál – optimális személyi feltételek mellett – a 30 százalékos baleseti adó „kigazdálkodható” a jövő évi díjból.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.