A felmérés során az EU 27 tagállamában vizsgálták a tesztelők, mennyire könnyű megszervezni a bankszámla átvitelét egy másik pénzintézethez. Eszerint mindössze 19 százaléknak sikerült az EU által megadott irányelveknek megfelelően lebonyolítani a bankváltást, 81 százalék viszont gondokkal szembesült az ügyintézés során. A leggyakoribb, az esetek 71 százalékában előforduló probléma, hogy a pénzintézetek nem nyújtanak kellő mértékű segítséget a bankváltásban. A tesztelt bankok 7 százaléka nem rendezte le a bankváltást az előírt tizennégy nap alatt, míg a pénzintézetek 3 százaléka nem volt hajlandó sztenderd lakossági számlát nyitni a váltani szándékozó ügyfeleknek. (Például előírták, hogy az ügyfél az új számlára utaltassa a fizetését.)
Az információkérés tekintetében a helyzet viszonylag jó: mindössze 14 százalék szembesült azzal, hogy nem nyújtanak megfelelő tájékoztatást a bankváltásról, de a kapott információ minősége jelentősen eltért és sok banki alkalmazottról kiderült, hogy nem ismeri eléggé a bankváltással kapcsolatos tudnivalókat.
Az Európai Bizottság 2007-es felmérése során állapította meg, hogy jelentős akadályok állnak a fogyasztói mobilitás előtt a bankszektorban. Ezt követően a banki szektort felügyelő bizottság (EBIC) elkészítette a területre vonatkozó önszabályozási tervet, ami viszont láthatóan nem hozta meg a kívánt eredményt – szögezi le az Európai Bizottság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.