A ThyssenKrupp vezetője szerint az amerikai leányvállalatok értékesítése folyamatban van és az elmúlt két hétben több ajánlat is beérkezett a társasághoz, azonban a tranzakció lezárása egészen 2014-ig is elhúzódhat, de 2013 közepe előtt semmiképpen sem várható. Az, hogy érkeztek ajánlatok a veszteséget termelő leányvállalatokra mindenképpen pozitív, azonban a tranzakció ilyen mértékű elhúzódása nem szerencsés. A ThyssenKrupp követését tartás ajánlás megfogalmazásával kezdte meg a VTB Capital.
Az AXA bank és a Credit Agricole aláírta első szindikátusi hitelmegállapodását. A 100 millió euró értékű hitelt 5 évre folyósítják az Európában a legnagyobb, a világon pedig a második legnagyobb a levelezési és logisztikai megoldásokat nyújtó Neopost számára.
A BNP Paribas a korábbi 4,99%-ról 2,96%-ra csökkentette a részesedését az Ageasban.
Az RGC Capital leminősítette alulteljesítőre az Unicredit részvényeit. A 12 hónapos célárfolyam 2,8 euró. Ez mintegy 20%-os csökkenési potenciál. S csakugyan, a cég jövedelmezősége alacsonyabb, mint a szektortársaké, míg a P/E értékeltsége mintegy 20%-kal magasabb. Ugyanakkor a technikai kép nem rossz, vagyis vegyes összképet láthatunk.
Szeptember közepétől mintegy 1,1 millió részvénnyel, 1,7 millióra növekedett nőtt a short pozíciók száma az Unicredit részvényeiben.
A Világbank egyik intézménye 75 millió dolláros finanszírozást adott a Banco Bilbao-nak, melyet a bank a perui vízerőművek fejlesztésének finanszírozására fordíthat. Az összeg azonban nem jelentős és ekkora forrásból eleve csak kisebb méretű projektek megvalósítását lehet finanszírozni.
A Daimler a légkondicionáló berendezés meghibásodása miatt a Mercedes 2013 SL modellek visszahívására kényszerül. A hír negatív, azonban árfolyamhtással nem jár. A Daimler már csak a harmadik a luxus gépkocsi eladások terén. Az első kilenc hónapban ugyan 5%-kal, 964.900 darabra növelte az eladott gépkocsik számát, de így is tovább növekedett az Audi ás a BMW előnye. Az előbbi 132.600, míg az utóbbi 145.000 darabbal adott el többet. A piaci megfigyelők szerint a Daimler lemaradóban van az innováció terén, s ez látszik meg az értékesítési adatokban. A cég strukturális problémái azt sugallják, hogy óvatosan kell kezelnünk a cég részvényeit.
Az E-ON megújuló energiaforrásokkal foglalkozó leányvállalata, az EC&R megnyitotta első szélerőmű telepét Indianában, Tipton és Madison megyében. Ez már a 17. hasonló parkja a vállalatnak, és ezzel több mint 2.500 megawatt termelése áll a cég portfóliójában. Az Indianában létesített park 200 megawattos teljesítményével 60.000 háztartásnyi energiát tud előállítani. Az E-ON az elmúlt négy évben már 4 milliárd dollárt fektetett be Amerikában szélerőmű parkjaiba, és ezzel 200 állandó és 4.000 építési munkahelyet hozott létre.
Az S&P hitelminősítésekért felelős igazgatója szerint kockázati szempontból negatív következményekkel járhat és akár leminősítést is maga után vonzhat, ha a Fiat eszközértékesítés nélkül vásárolja meg a Chrysler további 40%-át.
A Moody’s Ba2-ről Ba3-ra csökkentette le a Fiat hitelbesorolását. Ennek oka a romló olaszországi kilátások, és a fölösleges itáliai kapacitások.
A Berenberg elkezdte követni a Linde-t és vételre minősítette, a célár 159 euró.
A Lufthansa osztrák leányvállalata összesen 10 repülőgépén (Boeing 77-es és 767-es típusok) átalakítja az üzleti osztályt annak érekében, hogy hosszú távú járatain teljes mértékben vízszintes fekvőhelyet tudjon biztosítani. Az átalakítást pozitívnak értékeljük, hiszen mutatja, hogy a társaság milyen eszközökkel próbál meg versenyelőnyt szerezni a versenytársakhoz képest. Az ilyen jellegű fejlesztések, pedig könnyen fizetőképes keresletet eredményezhetnek, ami az eredmények javulásában csapódhat majd le. Optimizmusunk ellenére árfolyamhatást egyelőre nem várunk.
Az indiai kormány a Lufthansa segítségét kérte, hogy készítse fel az Air India-t a légitársaságokat tömörítő Star szövetségbe való csatlakozásra. A szakmai mentorállás hosszabb távon a Lufthansa számára is előnyösebb lehet, hiszen a jövőben esetleg versenytársainál jobb feltételeket tud majd kiharcolni magának Indiában, azonban egyelőre ebben az esetben sem számítunk árfolyamhatásra.
A Lufthansa harmadik alkalommal is megnyerte az Európa Vezető Légitársasága díjat, melyet 170 ezer szakember ítélt oda a nyújtott szolgáltatás színvonala alapján.
A Nokia igyekszik nem csak hardver terén, hanem az alkalmazások terén is lépést tartani riválisaival, ezért frissítette tömegközlekedésre specializált útvonaltervezőjét és most már 550 város érhető el az adatbázisból. A hírnek nincs hatása a Nokia árazására.
A Total két kitermelés megosztási szerződést kötött az indonéz kormánnyal. A szerződés értelmében a Mentawai sziget környéki Telen és Bengkulu I. kutatási blokk kitermelési jogának kizárólagos tulajdonosa a Total. A két blokk együttes területe 10.403 négyzetkilométer, tengerszint feletti magassága 400-1000 méter közötti. A szénhidrogén készletek feltérképezése 3 dimenziós szeizmikus vizsgálatokkal kezdődik majd meg. További részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, és vizsgálatok hiányában nem állnak rendelkezésre becslések sem a potenciális szénhidrogénkészletek nagyságára vonatkozóan. A hírnek egyelőre nincs jelentős árfolyamhatása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.