BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még többen shortolják az UniCreditet

Az ArcelorMittal franciaországi gyárában elkezdődött az új galvanizáló gyártósor tesztelése. Ez a már hat hónapja tartó, és 17 millió euró értékű fejlesztési projekt eredménye. 2012 és 2016 között évi átlagban 26%-os növekedést várnak el. Az új gyártósoron az elsősorban autóiparban használatos Usibor nevű terméket állítják elő, ami edzett acél aluminium-szilikon borításban.

A ThyssenKrupp vezetője szerint az amerikai leányvállalatok értékesítése folyamatban van és az elmúlt két hétben több ajánlat is beérkezett a társasághoz, azonban a tranzakció lezárása egészen 2014-ig is elhúzódhat, de 2013 közepe előtt semmiképpen sem várható. Az, hogy érkeztek ajánlatok a veszteséget termelő leányvállalatokra mindenképpen pozitív, azonban a tranzakció ilyen mértékű elhúzódása nem szerencsés. A ThyssenKrupp követését tartás ajánlás megfogalmazásával kezdte meg a VTB Capital.

Az AXA bank és a Credit Agricole aláírta első szindikátusi hitelmegállapodását. A 100 millió euró értékű hitelt 5 évre folyósítják az Európában a legnagyobb, a világon pedig a második legnagyobb a levelezési és logisztikai megoldásokat nyújtó Neopost számára.

A BNP Paribas a korábbi 4,99%-ról 2,96%-ra csökkentette a részesedését az Ageasban.

Az RGC Capital leminősítette alulteljesítőre az Unicredit részvényeit. A 12 hónapos célárfolyam 2,8 euró. Ez mintegy 20%-os csökkenési potenciál. S csakugyan, a cég jövedelmezősége alacsonyabb, mint a szektortársaké, míg a P/E értékeltsége mintegy 20%-kal magasabb. Ugyanakkor a technikai kép nem rossz, vagyis vegyes összképet láthatunk.

Szeptember közepétől mintegy 1,1 millió részvénnyel, 1,7 millióra növekedett nőtt a short pozíciók száma az Unicredit részvényeiben.

A Világbank egyik intézménye 75 millió dolláros finanszírozást adott a Banco Bilbao-nak, melyet a bank a perui vízerőművek fejlesztésének finanszírozására fordíthat. Az összeg azonban nem jelentős és ekkora forrásból eleve csak kisebb méretű projektek megvalósítását lehet finanszírozni.

A Daimler a légkondicionáló berendezés meghibásodása miatt a Mercedes 2013 SL modellek visszahívására kényszerül. A hír negatív, azonban árfolyamhtással nem jár. A Daimler már csak a harmadik a luxus gépkocsi eladások terén. Az első kilenc hónapban ugyan 5%-kal, 964.900 darabra növelte az eladott gépkocsik számát, de így is tovább növekedett az Audi ás a BMW előnye. Az előbbi 132.600, míg az utóbbi 145.000 darabbal adott el többet. A piaci megfigyelők szerint a Daimler lemaradóban van az innováció terén, s ez látszik meg az értékesítési adatokban. A cég strukturális problémái azt sugallják, hogy óvatosan kell kezelnünk a cég részvényeit.

Az E-ON megújuló energiaforrásokkal foglalkozó leányvállalata, az EC&R megnyitotta első szélerőmű telepét Indianában, Tipton és Madison megyében. Ez már a 17. hasonló parkja a vállalatnak, és ezzel több mint 2.500 megawatt termelése áll a cég portfóliójában. Az Indianában létesített park 200 megawattos teljesítményével 60.000 háztartásnyi energiát tud előállítani. Az E-ON az elmúlt négy évben már 4 milliárd dollárt fektetett be Amerikában szélerőmű parkjaiba, és ezzel 200 állandó és 4.000 építési munkahelyet hozott létre.

Az S&P hitelminősítésekért felelős igazgatója szerint kockázati szempontból negatív következményekkel járhat és akár leminősítést is maga után vonzhat, ha a Fiat eszközértékesítés nélkül vásárolja meg a Chrysler további 40%-át.

A Moody’s Ba2-ről Ba3-ra csökkentette le a Fiat hitelbesorolását. Ennek oka a romló olaszországi kilátások, és a fölösleges itáliai kapacitások.

A Berenberg elkezdte követni a Linde-t és vételre minősítette, a célár 159 euró.

A Lufthansa osztrák leányvállalata összesen 10 repülőgépén (Boeing 77-es és 767-es típusok) átalakítja az üzleti osztályt annak érekében, hogy hosszú távú járatain teljes mértékben vízszintes fekvőhelyet tudjon biztosítani. Az átalakítást pozitívnak értékeljük, hiszen mutatja, hogy a társaság milyen eszközökkel próbál meg versenyelőnyt szerezni a versenytársakhoz képest. Az ilyen jellegű fejlesztések, pedig könnyen fizetőképes keresletet eredményezhetnek, ami az eredmények javulásában csapódhat majd le. Optimizmusunk ellenére árfolyamhatást egyelőre nem várunk.

Az indiai kormány a Lufthansa segítségét kérte, hogy készítse fel az Air India-t a légitársaságokat tömörítő Star szövetségbe való csatlakozásra. A szakmai mentorállás hosszabb távon a Lufthansa számára is előnyösebb lehet, hiszen a jövőben esetleg versenytársainál jobb feltételeket tud majd kiharcolni magának Indiában, azonban egyelőre ebben az esetben sem számítunk árfolyamhatásra.

A Lufthansa harmadik alkalommal is megnyerte az Európa Vezető Légitársasága díjat, melyet 170 ezer szakember ítélt oda a nyújtott szolgáltatás színvonala alapján.

A Nokia igyekszik nem csak hardver terén, hanem az alkalmazások terén is lépést tartani riválisaival, ezért frissítette tömegközlekedésre specializált útvonaltervezőjét és most már 550 város érhető el az adatbázisból. A hírnek nincs hatása a Nokia árazására.


A Total két kitermelés megosztási szerződést kötött az indonéz kormánnyal. A szerződés értelmében a Mentawai sziget környéki Telen és Bengkulu I. kutatási blokk kitermelési jogának kizárólagos tulajdonosa a Total. A két blokk együttes területe 10.403 négyzetkilométer, tengerszint feletti magassága 400-1000 méter közötti. A szénhidrogén készletek feltérképezése 3 dimenziós szeizmikus vizsgálatokkal kezdődik majd meg. További részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, és vizsgálatok hiányában nem állnak rendelkezésre becslések sem a potenciális szénhidrogénkészletek nagyságára vonatkozóan. A hírnek egyelőre nincs jelentős árfolyamhatása.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.