- A Banco Santander 350 fiókot vehet át 2013-ban a szintén spanyol Banesto banktól. A tranzakciót az tenné lehetővé, hogy a Banesto fiókhálózatának jelentős csökkentésére kényszerül, melynek keretében idén már 250 fiókot bezártak és további 50-et a jövő hónapban terveznek bezárni. Ez jelentős méretű leépítésnek tekinthető a nagyjából 1.700-1.800 közötti fiókszámhoz képest, uyanakkor nem okoz jelentős emelkedést a Banco Santander jelenlegi 13.390 fiókos hálózatában.
- A jövő évben a BMW elkezdi 1-es és 7-es modelljének indiai összeszerelését. A gyártás a Bangalore közelében lévő Chennai-ban lesz.
- A BMW továbbra is kétszámjegyű növekedést vár a kínai luxusautó értékesítésben a következő évben. A német cég második gyárát építette Észak-Kínában és a jelenlegi 300.000 darabos eladást három év alatt 1 millióra szeretnék növelni.
- A BMW a X1 SUV modelljének januári debütálása előtt decemberben új engedményekkel próbálja fellendíteni az X1-es eladásait Indiában. A német cég az Audi előretörése miatt kénytelen a kedvezmények bevezetésére, hogy megőrizze pozícióját Indiában.
- A BofAML semlegesről vételre minősítette a BNP Paribas-t.
- A Barclays 36-ról 50 euróra növelte a BNP Paribas célárát.
- A Fitch A-ról A+ -ra növelte a BNP Paribas hosszú távú adósság besorolását.
- A német, a francia és a spanyol kormány megegyezett, hogy a német és francia állam egyenként 12 százalékot fog birtokolni az EADS-ban, míg a spanyolok 5 százalékot. A német KfW nevű cég 3 százalékos részesdést vesz a francia államtól, s így annak tulajdonrésze 12 százalékra csökken. Ugyanakkor a német állam 1,5 százalékot vásárol a Daimler-től. Ennek következtében a Daimler-nek a többi részvénytől (6 százalék) a piacon kell megszabadulnia. Ez pedig jelentős veszteséget is jelenthet a jelenleg 1,2 milliárd eurós paketten. Ha pl. 300 millió euró veszteséggel számolunk, akkor mintegy 30 centes árfolyamhatásra számíthatunk. Az EADS nagyot esik ma a hírre, a Daimler csak kicsit, 4 centtel került lejjebb.
- Az EU legfelsőbb bírósága 38 millió euró értékű bírságot rótt az E.ON-ra, miután a cég még 2008-ban akadályozott egy vizsgálatot a müncheni részlegében. A bírság egy részvényre vetítve mindössze 1 euró centet jelentene.
- A DZ bank 5,9 eurós célár mellett vételről tartásra csökkentette az Infineon részvényeinek besorolását.
- A Danske Bank eladásról vételre minősítette a Nokia-t, a vártnál jobban alakuló év végi okostelefon eladások miatt. A Danske becslése szerint 2013-ban a WP8-as készülékek értékesítése 57 százalékal nőni fog, ezért a célárat is 107 százalékal 2,9 euróra növelték.
- A Nokia Siemens Dél-Afrikában szerződést kötött a Vodacommal LTE (4G) hálózat kialakítására. A térségben a Vodacom lesz az első operátor az új hálózattal.
- Tegnap már jeleztük, hogy a Siemens csak késve lesz képes leszállítani a megrendelt nagysebességű vonatokat a Deutsche Bahn részére. Idén 16 vonatot kellett volna leszállítania. Új fordulat az ügyben, hogy a vasúttársaság kártérítést szeretne, melyről még karácsony előtt tárgyalnak is, illetve, hogy bejelentette: gondolkodik azon, hogy a jövőben jobban diverzifikálja beszállítói hálózatát, ami a Siemens szempontjából jövőbeli lehetséges megrendelések kiesését eredményezné. Ez azért lenne különösen kellemetlen a Siemens számára, mert árbevétel alapján a második legnagyobb megrendelője a Deutsche Bahn. A kártérítési igény szerintünk nem fogja meghaladni a néhány millió eurót, amit részvényenként kevesebb mint 1 cent.
- Sajtóértesülések szerint az Osram több ezer fős létszámleépítést tervez a jövő évi Siemens-ről történő leválás előtt. A program költsége 500 millió euró, így a megtakarítás legalább hasonló értékű szerintünk. A hírt a cég nem erősítette meg. A feltételezett számokat figyelembe véve az értékeltségre a hatás számításaink szerint mintegy 5 euró körül alakulhat, ami jelentősnek mondható. Persze a hozzá tartozó valószínűség egyelőre kicsi. Így ezért talán nem is meglepő, hogy a részvény árfolyam egyelőre csak pici, 10 cent körüli emelkedést mutat.
A Statoil bejelentette, hogy az északi-tengeri Visund gázmezőn megkezdi a termelést. A mező napi 67 millió hordó egyenértékest termel, a fejlesztési költségek 5,6 milliárd norvég koronára rúgnak (765 millió euró). A Total-nak 7,7 százalékos részesedése van a mezőben. Így a hír pozitív a Total részvényesei számára, de jelentős árfolyamhatást nem várunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.