A legnagyobb visszaesés Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban volt tapasztalható, mértéke közelítette a 20 százalékot. Az esés legnagyobb vesztesei a francia autómárkák, de a Fiat értékesítései is 13 százalékkal csökkentek. A Daimler piaci részesedése növekedett, ami részben ellensúlyozni tudta a piac csökkenését, ennek eredményeként a csökkenés mértéke mindössze 0,7 százalék volt. A BMW a csökkenő piacon is növelni tudta értékesítéseit, igaz csak minimális mértékben, 0,4 százalékkal.
- Az AXA spanyol leányvállalata elhatározta, hogy 10 millió euróval, vagyis egy alacsony összeggel beszáll a spanyol „rossz” bankba.
- A Banco Bilbao értékesítette Olaszországban működő, autó lízinggel foglalkozó üzletágát a holland alapítású LeasePlan társaság számára.
- A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes 6,6 százalékos csökkenésről számolt be a kínai piacról. Novemberben 16.876 gépjárművet értékesítettek, ami nem csak a tavalyi, hanem az előző havi adatoktól is elmaradt.
- A Deutsche Bank csütörtökön bejelentette, hogy számos egyszeri tétel negatívan fogja érinteni a negyedik negyedéves eredményét. Az egyszeri költségek a szervezet átalakításhoz, a létszámcsökkentéshez, az ingatlanokkal foglalkozó üzletág beolvasztásához és a kockázattal súlyozott eszközállomány csökkentéséhez kapcsolódnak. A vállalat létrehozta az úgynevezett non-core operációt, vagyis a tevékenységi körhöz közvetlenül nem tartozó üzletágát, ami szintén egyszeri költségeket jelentett a bank számára. Hozzátették, hogy októberben és novemberben is gyenge üzemi eredményt értek el, melyet a kedvezőtlen makrogazdasági környezettel magyaráztak.
- A Siemens várakozásai szerint a gyors urbanizációs folyamatok Kínában a következő évektől hatalmas piaci lehetőségeket jelenthetnek az infrastruktúrában és városi üzleti tevékenységben. A Siemens tavaly novemberben létesített kínai egysége már öt városban (Nanjing, Qingdao, Chongqing, Suzhou és Dongguan) vett részt metró építésében és az ahhoz kapcsolódó munkákban. Több nemzeti projektbe is be szeretni kapcsolódni a vállalat, főleg Kína nyugati és centrális régióiban, ahol a leggyorsabb az urbanizáció. A jelenlegi 5 éves terv szerint az országban 85 új metróhálózatot fognak építeni 3.000 km hosszan 30 városban, a beruházások összértéke elérheti a 192 milliárd dollárt, melyből már kis piaci részesedés megszerzése is pozitívan hatna a Siemens-re. A Siemens a gazdasági évben eddig 6,04 milliárd euró megrendelést kapott az országban, a kínai leányvállalat a teljes csoport 8 százalékát adja, és ezzel Amerika után a második legnagyobb piaca.
- A Siemens építési technológiával foglalkozó részlege új süllyesztett modelleket fejlesztett ki a Symaro érzékelőihez, melyek természetesen megfelelnek az épületautomatizálási szabványoknak is. Az eszközök amellett, hogy mérik a hőmérsékletet, a páratartalmat, és a levegő széndioxid tartalmát, még szabályozni is tudják ezeket a paramétereket. Az új fejlesztéssel a rendszer képes automatikusan kezelni és ellenőrizni a megfelelő kezelőrendszerekkel felszerelt szellőztető-, légkondicionáló- és fűtő rendszereket. A Siemens szélenergiával foglalkozó szakembere szerint jövő évben csökkenni fog a szélenergia iránti kereslet. 2016-re a piac teljes mérete 40 GW lehet, szemben a tavalyi 40,6 GW-tal.
- A Moody’s felülvizsgálja a Thyssenkrupp hosszú távú adósság besorolását, melynek eredményeként leminősítheti a jelenlegi Baa3-szintről. A leminősítés azt jelentené, hogy a vállalat kötvényei már nem befektetési, hanem spekulatív kategóriába tartoznak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.