BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Párizs sikeresen izmozott: megmenekül az acélgyár

Úgy tűnik, hogy a francia kormány megnyeri a csatát az ArcelorMittallal szemben. A veszteséges Florange-i öntőüzem nem kerül bezárásra, hanem 180 millió eurót költ fejlesztésekre az anyacég – írják az Erste elemzői.

A hír negatív az ArcelorMittal számára, hiszen ez egy pénznyelőgép. A negatív hatás 11 cent, amely kevesebb, mint a részvényár 1 százaléka. A részvény egyébként jelenleg emelkedik, valószínűleg a befektetők még ezt is sokkal jobb opciónak tartják, mint a korábban meglebegtetett államosítást.

Kiváló értékesítési adat érkezett a BMW-től Amerikából. A cég novemberben 31.213 darab gépkocsit értékesített, ami 45%-kal haladja meg a tavaly novemberi adatot. Az első 11 hónap adatai is kimagaslóan jók lettek, hiszen 244.601 gépkocsit értékesítettek, ami 10,4%-kal jobb, mint a tavalyi érték. Kiugró növekedést ért el az 5-ös és a 6-os sorozat, illetve az X3 és az X6-os modell is, a növekedés mindegyik esetében meghaladta az 50%-ot, igaz a két 6-os jelzésű modell esetében ez alacsony bázisról valósult meg és az értékesítésük még így sem éri el az ezer darabot. Legtöbbet a 3-as, illetve az 5-ös szériából adtak el a hónapban. A szintén BMW csoporthoz tartozó Mini is jelentősen, 10,5%-kal növelte eladásait tavaly novemberhez képest. Jelentős növekedés volt látható a motorkerékpárok esetében, de ezek eladása továbbra sem számottevő.

Nem csak a BMW, hanem a Daimler is rekordnak számító értékesítési adatokat hozott nyilvánosságra Amerikában. A Mercedes 30.315 darab gépkocsit értékesített, ami 13,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az első 11 hónap adata 245.910 darab értékesített jármű és 12,0%-os növekedés. A Smart és a Sprinter eladásokat is tartalmazó adatok még ennél is jobbak, 15,6%-kal növekedtek szeptemberben. A Smart növekedése kiemelkedő volt, hiszen az első 11 hónap alatt kétszer annyi gépkocsit értékesített, mint tavaly, összesen 4.498 darabot. A legtöbb gépkocsit a C, illetve az E osztályú modellek közül adták el, ugyanakkor szintén jól fogytak a G, GL, GLK modellek, melyek a SUV szegmensbe tartoznak. Figyelemre méltó, hogy ezzel párhuzamosan a Mercedes R osztályának értékesítése szinte megszűnt, mindössze 7 darabot értékesítettek, igaz korábban sem volt igazi klasszis, hisz tavaly novemberben is csak 115 darabot értékesítettek.

Megszületett az egyezség végső formája az osztrák Verbund és a német E.ON között az eszközcseréről. A Verbund 351 MW vízerőmű kapacitást vesz át, míg az E.ON 50 százalékos részesedést szerez a török Enerjisa Enerji-ben. A cég még 2007-ben jött létre, és a Verbund akkor 326,2 millió dollárt fizetett a részesedésért. A török cég jelenleg 1.700 MW kapacitással rendelkezik, további 2.000 MW most épül, és 1.500 MW van tervezés alatt. Vagyis az E.ON, mintegy 850 MW kapacitásra tesz szert. Összességében a hír pozitívnak tűnik, de szerintünk nincs jelentős hatása az árfolyamra. (A formális logika szerint, a tranzakció 12 centtel növelné az E.ON fair értékét, amely kisebb, mint 1 százalék, de itt a formális logika sem igaz. Vagyis a hatás tényleg marginális.) A tranzakció a jövő év első felében zárulhat. Különben a lépés várható, s a hír nem meglepetés.

Ismét jelentősen estek az autóeladások Olaszországban. Novemberben az előző évhez képest 20,1%-kal estek az értékesítési adatok. Ennél némileg kisebb mértékű csökkenést kellett elszenvednie a Fiat-nak. A csoport 16,6%-kal kevesebb gépjárművet értékesített, mint egy évvel ezelőtt. Ennél kisebb, 13,73%-os volt a visszaesés a Fiat márkajelzéssel ellátott gépjárművek esetében. A csoport relatíve nagyobb esése azért következett be, mert a luxusszegmenset képviselő Ferrari és Maserati sem megy jól Olaszországban. Ennek oka nem az autókban keresendő, hiszen globálisan növekedett irántuk a kereslet, hanem, hogy az olasz adóhatóságok szigorú vagyonosodási vizsgálatokat rendeltek el, és a drága sportkocsik felkelthetik az adóhatóságok figyelmét is.

A Fiat magyarországi központjába vonja össze magyarországi, csehországi és szlovákiai operációját.

A Nokia és a Siemens közös vállalata eladja az optikai hálózatok üzletágát a Marlin Equity nevű magántőke társaságnak. Így 1.900 munkavállaló fog kikerülni a konszolidációs körből. Korábban a sajtó már arról spekulált, hogy a két cég bezárja ezt az üzletágat. Így a hír pozitívnak tekinthető, habár a vételár, amely valószínűleg nagyon alacsony, nem ismert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.