A legnagyobb eséllyel változatlanul a back office, illetve értékesítői területen lehet elhelyezkedni, ám ezeknek a területeknek a súlya láthatóan csökkent: kevés ugyanis az olyan hitelintézet, amely vidéki fiókokba keresne munkatársakat, vagy akár fiókvezetőket. A kockázatkezelési, hitelbírálati területre szintén kevesebb embert keresnek az elmúlt egy-két évben megszokottnál, viszont a belső ellenőrzésen dolgozók iránt látványosan megnőtt az igény: majdnem minden bank fenntart egy-két ilyen pozíciót. Az informatikai terület szintén nagyon kurrensnek számít: a tíz vizsgált hitelintézet összesen 30 helyet kínál IT-fronton, de például csak a Budapest Banknál 10 munkatársat keresnek különböző, informatikával összefüggő pozíciókba. Jogászoknak való pozíciókat viszont csak elvétve találni: itt viszont kivételt jelent az Erste, amely négy embert keres erre a területre.
Az álláshirdetések számán ugyanakkor az is jól látszik, hogy ebből a szempontból kettészakadt a banki mezőny. A mérlegfőösszege alapján hetedik illetve nyolcadik legnagyobb Unicredit és Budapest Bank összességében csaknem százhúsz álláshelyet kínál, vagyis e két szereplőhöz kötődik a tíz nagyobb bank ajánlatainak csaknem fele. A CIB Bank ugyanakkor jelenleg nem is tart érvényben nyilvános álláshirdetést, az MKB Bank pedig mindössze négy pozíciót hirdetett tegnap délelőtt. Nem egészen egy tucat pályázat elérhető a piacvezető OTP Bank honlapján is.
Tavaly a harmadik negyedévben 30620 volt az átlagos állományi létszám a hazai részvénytársasági formában működő hitelintézeteknél. Ez ugyan nem sokkal marad el a 2011 végitől, ám 2008 év végéhez több mint 11 százalékkal alacsonyabb. A létszám további, jelentős csökkenésére viszont vélhetően már csak akkor kell számítani, ha több nagybank is tevékenysége újabb visszafogása mellett dönt: a jelenlegi hálózat fenntartása mellett ugyanis a létszámon és a költségeken sokat faragni már nem lehet.
Élesedő harc
A tehetséges munkavállalókért vívott harc az idén még élesebb lesz – vélik a JobGroup vezetői. „Részben a válság és a technológiai változások hatására a HR munka gyökeresen átalakult az elmúlt években. Mást és másképp kell csinálnia annak a cégnek, aki a legjobbakat akarja megnyerni. Sokan egyenesen a tehetségekért folytatott harcról beszélnek, ahol a „talent war” legfontosabb eszköze a munkáltatói márka lett, az a brand, ami ismertté teszi és mágnesként vonzza a legjobbakat a céghez” – mondta Hadi László, a JobGroup és a BrandJob ügyvezető igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.