Az előző évek statisztikái azt mutatják, hogy az év végi kampányban érintett autósok közel15 százaléka csupán a rendelkezésre álló utolsó két napon dönt a kgfb-váltáshoz szükséges felmondásról. Idén a hétvége miatt erre jórészt csütörtökön és pénteken kerülhet sor, ugyanakkor a Netrisk a hozzá szombat délig beérkező megbízások esetén minden esetben garantálni tudja a felmondások szabályos eljuttatását.
A felmondásra elméletileg december 1-jén éjfélig van lehetősége azoknak az autósoknak, akiknek évfordulója december 31-én van. Mivel ez munkaszüneti nap, erre ekkor már csak faxon vagy a megfelelő elektronikus aláírással elátott e-mailben kerülhet sor. Mindkét eljárás esetén célszerű megőrizni a visszaigazolást a sikeres átvitelről. Hétvégén nyitva tartó postahivatalban levélben már nem, csupán faxon érdemes intézkedni, mert a határidő (ellentétben mondjuk az adóbevallásokkal) nem a nyilatkozat feladására, hanem annak beérkezésére vonatkozik.
„A megfelelő hitelesítési szolgáltató által biztosított e-aláírás nélkül elküldött vagyis az egyszerű e-mailes felmondásokat a biztosítók nem tudják befogadni – figyelmeztet Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Erre azoknak sincsen lehetősége, akik a biztosítójukkal e-kommunikációs szerződést kötöttek.”
A december 1-jei határidő ugyanakkor csak a jelenlegi szerződés felmondására vonatkozik, Új szerződés megkötésére egyészen december 31-ig van lehetőség. Bár az autósok többsége a felmondással egy időben dönt az új biztosításáról is, a Netrisknél a tavalyi évben közel hét és félezer ügyfél csak decemberben adott megbízást az új kgfb megkötésére.
A piacvezető alkusznál az utolsó hajrá előtt továbbra is magasan az Allianz áll az élen: az új kgfb-szerződések 38 százalékát kötötték ennél a biztosítónál. Második a Posta 20, harmadik a K&H 7, negyedik a Groupama 6 százalékos kötési aránnyal. Hozzájuk zárkózott fel kampányvégi hajrával az Astra az ötödik helyre (5 százalék).
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.