BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína befűtött a Hugo Bossnak is

Európai és amerikai expanzióval tudja ellensúlyozni a távol-keleti eladásainak csökkenését az ikonikus német luxusdivatcég. A Hugo Boss csak egy erős karácsonyi szezonnal tudja helyrebillenteni profittermelő képességét.

Sikeresen dacol a luxusipar általános válságával a Hugo Boss, amely kínai forgalmának visszaesését pótolni tudta az európai és az észak-amerikai piacról. Sőt, a német társaság a harmadik negyedévben 1 százalékkal, 1,029 milliárd euróra még növelni is tudta az árfolyamhatásokkal korrigált bevételét.

Hugo Boss 
David Beckham Celebrity Sightings During The Milan Women's Fashion Week Spring/Summer 2025 In Milan
David Beckham, a Hugo Boss arca a cég szeptemberi milánói bemutatóján / Fotó: NurPhoto via AFP

A befektetők által leginkább figyelt üzemi eredmény 95 millió euró lett, ötmillióval verve az elemzői konszenzust. Legnagyobb piacán, az Európa-központú EMEA-régióban 1 százalékkal, 662 millió euróra, Amerikában 4 százalékkal 228 millióra nőttek az eladások.

A Hugo Boss is gyengélkedik Kínában 

A Hugo Boss azt nem részletezte, hogy ebben a főkolompos Kína mekkora szerepet játszott, de folyton panaszkodnak az ottani kereslet csökkenésére. Az értékesítési csatornáknál folyik a digitális tér előretörése, a szaküzletek forgalma 3 százalékkal 499 millió euróra csökkent, azaz az összbevétel csaknem fele még mindig innen folyik be. Az online rendelések 6 százalékos bővülése 199 millió eurós bevételt eredményezett a szeptemberrel zárult három hónapban. A csoporthoz tartozó márkák közül 

  • a Hugo Boss Menswear 785 millió,
  • a Hugo Boss Womenswear 74 millió
  • a HUGO pedig 171 millió eurós bevétellel zárta a negyedévet.

A célok változatlanok, ahogy a kockázatok is 

A Boss a kedd reggel kiadott gyorsjelentéséhez fűzött kitekintésében megerősítette egész éves bevétel- és nyereségtervét, azaz 2024-et 1 és 4 százalék közötti forgalomnövekedéssel zárják, ami euróban kifejezve 4,20-4,35 milliárdot jelent. A tágra nyitott sávot a piaci bizonytalanságokkal, és a cég számára kedvezőtlenül alakuló árfolyamhatásokkal indokolják. 

Nem vállalnak túl nagy kockázatot az üzemi profitcél teljesítése terén sem, 

ott –15 és +5 százalék között húzták meg a sávhatárokat. Összegben 350 és 430 millió eurót jelent, tavaly ezen a soron 350 millió eurót mutattak ki. Az adózott eredményre 270 millió euró a várakozások origója. 

Az első kilenc hónapban ebből csak 130 millió teljesült, azaz az ünnepi szezonra alaposan fel kell szívniuk magukat a Bossnál. A beruházási-fejlesztési keret a tavalyihoz hasonlóan 300 millió euró körül alakul.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.