Kellemetlen meglepetés érheti pénteken, a hét utolsó munkanapján azokat, akik akkorra hagyják az új kötelező gépjármű felelősség-biztosítási szerződések megkötését, mert már a péntek is annyira zsúfolt lesz a biztosítóknál, hogy kétséges, feltudják-e dolgozni a váltáshoz szükséges adatokat – figyelmeztet Németh Péter, a huszonöt biztosító ajánlatát kezelő CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója. Nagy eséllyel így lesz annak ellenére is, hogy az idei viszonylag csendes kampány finise sem a szokásos, a CLB-nél a tegnap, a hét első napja számított a csúcsnak, de ez is éppen csak elérte a tavalyi átlagot. Az értékesítési vezető szerint még legfeljebb csütörtökön, november 28-án lehet kényelmesen átszerződni más biztosítóhoz, ez alatt tudják ugyanis fogadni az alkuszok a kéréseket úgy, hogy a váltáshoz szükséges minden tennivalót is átvállaljanak, s még a biztosítók is fel tudják dolgozni az adatokat. Aki az utolsó pillanatra hagyja a szerződéskötést, annak magának kell majd a macerás folyamatot végigjárnia, de sokéves tapasztalat szerint ekkor már nagy a hibaszázalék, és végül gyakran nem is sikerül a váltás. Ráadásul erről esetleg csak hónapok múlva értesül. Továbbra is az együttkötés a sláger, az utolsó pillanatosok többsége is a casco és lakásbiztosítási kedvezményeket veszi igénybe, s ezzel 12 ezer forint alá tudják vinni az éves díjat. Ezzel is magyarázható, hogy feltűnően megugrott e két biztosítási ágban született új szerződések száma.
Tömeges utolsópillanatos kapkodással azonban idén már nem számolnak az alkuszok, ez a kampány ugyanis már nem hozta lázba az autósokat. A jövő évi díj-indexálások alapján elmondható, hogy tíz ügyfélből nyolcnak érdemes a saját szolgáltatójánál maradnia, mert jó ajánlatot kapott, s így nem éri meg váltani. Ez új, és örvendetes tapasztalat, hiszen úgy tűnik, a biztosítók végre megbecsülik a hűséges ügyfeleiket, s ezzel talán a nagy kgfb-kampányok történelme is lezárul – összegezte a CLB tapasztalatait Németh Péter.
A lakásbiztosításos kedvezménnyel a cégek már erre a piacra koncentrálnak, egyértelműen megkezdődött az új kampány, hiszen a legtöbb lakásszerződés évfordulója szintén január elseje. Döbbenetes, hogy ezeknek a biztosításoknak legalább a felére évente több tízezer forintot dobnak ki az ablakon az emberek csak azért, mert eszükbe sem jut megújítani, olcsóbbra, és sokkal tartalmasabbra cserélni – véli az alkusz. De, hogy a legtöbb ügyfél mennyire elhanyagolja a biztosítását, az akkor derül ki igazán, amikor egy „káresemény” után mélyen az aktuális érték alatti kártérítési összeget kapja. E területen tehát minden pozitív változás csak kedvezhet a lakástulajdonosoknak.
A csaknem egy évtizedes kötelező biztosítási kampány-történetet sikeresnek tartják az alkuszok, mert a közreműködésükkel a díjak a kezdetinek a töredékére csökkentek, a szolgáltatás javult, s mindez azért, mert a biztosítók versenyre kényszerültek az ügyfelekért. Ez az alkuszi tevékenység valódi mércéje és egyben értéke is – szögezi le Németh Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.