Az előrefizetett (prepaid) kártyákra töltött pénzösszeg 2008 és 2012 között háromszorosára nőtt, és elérte a 76,7 milliárd dollárt a Mercator Advisory Group adatai szerint – hívta fel a figyelmet elemzésében a Peak Financial Services. A Mercator Advisory Group prognózisa alapján 2015-ig további 120 százalékos növekedés várható, így ez az összeg elérheti a 168,4 milliárd dollárt. A prepaid kártyák egyre nagyobb népszerűségét jól mutatja, hogy az Egyesült Államokban a két legnagyobb szolgáltatónál kezelt aktív kártyák száma a 2009-es 3,4 millióról 2012-re több mint 7 millióra nőtt.
Komoly lehetőségeket vázolt az előrefizetett kártyák kapcsán a MasterCard elemzése is, amely ugyan eltérő számokat tartalmaz, de szintén jelentős növekedést prognosztizál. A kártyaszolgáltató adatai szerint ez a megoldás 2017-re világszinten potenciális 822 milliárd dolláros piacot jelenthet, vagyis évente átlagosan 22 százalékkal bővülhet. A kártya elterjedését támogató tényezők között a pénzügyi függetlenség és a praktikus fizetési megoldás mellett fontos az is, hogy biztos védelmet kínál a hitelkeret esetleges átlépése ellen. Ez a kártyatípus hazánkban sem ismeretlen, bár még nem terjedt el igazán: 2002 óta kaphatók prepaid bankkártyák ajándékozási céllal (jelenleg csak cégek igényelhetik), illetve 2010 óta a pécsi városkártya is kérhető prepaid bankkártyával egybeépítve. A prepaid bankkártya azonban mégsem ajándékozási vagy városkártyaként terjedt el igazán hazánkban, hanem fesztiválkártyaként.
A lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Peak Financial Services egy 4-6 hetes tesztelési folyamatot követően október első hetében jelenik meg egy, a magyar, sőt a Közép-Kelet európai régióban is újnak számító termékkel, a CashCard-dal. A CashCard Kelet-Közép Európában az első és egyetlen, bankmentes, dombornyomott, paypass funkcióval ellátott, általános felhasználási célra kibocsátott prepaid MasterCard kártya. A CashCard minden olyan funkciót ellát, amire egy MasterCard képes, így a rendszer folyamatosan képes real time tranzakciók kezelésére. A kártyához online kártyaszámla, díjmentes internetbanki hozzáférés tartozik, valamint egy virtuális prepaid kártya, amely a biztonságos internetes vásárlás lehetőségét kínálja.
A prepaid kártya konstrukció lényege, hogy a felhasználók úgy juthatnak hozzá egy számos tranzakcióra használható bankkártyához, hogy nem szükséges mellé folyószámlát nyitniuk. Nem szükséges szerződést sem kötniük – vagy elegendő egy egyszerűsített szerződés – és vannak olyan konstrukciók is, amelyeknél a használati díjakat a nyitáskor egy összegben vonja le a kibocsátó, így a kártyahasználat átalánydíjas. Az előre feltöltött kártya bankfüggetlen és rendelkezik a hagyományos bankkártyák biztonságával, megbízhatóságával, ugyanakkor biztosítja a készpénz megszokott, egyszerű használatát és anonimitását.
Növésben a PayPal
2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest – derül ki a PayPal Magyarország tegnap közölt adataiból. A magyarországi kereskedők 13 százaléka értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33 százalék fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból. 2014-ben a kelet-közép-európai régióban összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.