BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Októberben új, bankfüggetlen szolgáltató jelenik meg

Az elmúlt években többszörösére nőtt az előrefizetett (prepaid) kártyákra töltött összeg az Egyesült Államokban, és a fejlődés a következő években is gyors lesz az előrejelzések szerint nem csak az USA-ban, de világszinten egyaránt. A régióban néhány héten belül új szolgáltató lép a piacra.

Az előrefizetett (prepaid) kártyákra töltött pénzösszeg 2008 és 2012 között háromszorosára nőtt, és elérte a 76,7 milliárd dollárt a Mercator Advisory Group adatai szerint – hívta fel a figyelmet elemzésében a Peak Financial Services. A Mercator Advisory Group prognózisa alapján 2015-ig további 120 százalékos növekedés várható, így ez az összeg elérheti a 168,4 milliárd dollárt. A prepaid kártyák egyre nagyobb népszerűségét jól mutatja, hogy az Egyesült Államokban a két legnagyobb szolgáltatónál kezelt aktív kártyák száma a 2009-es 3,4 millióról 2012-re több mint 7 millióra nőtt.

Komoly lehetőségeket vázolt az előrefizetett kártyák kapcsán a MasterCard elemzése is, amely ugyan eltérő számokat tartalmaz, de szintén jelentős növekedést prognosztizál. A kártyaszolgáltató adatai szerint ez a megoldás 2017-re világszinten potenciális 822 milliárd dolláros piacot jelenthet, vagyis évente átlagosan 22 százalékkal bővülhet. A kártya elterjedését támogató tényezők között a pénzügyi függetlenség és a praktikus fizetési megoldás mellett fontos az is, hogy biztos védelmet kínál a hitelkeret esetleges átlépése ellen. Ez a kártyatípus hazánkban sem ismeretlen, bár még nem terjedt el igazán: 2002 óta kaphatók prepaid bankkártyák ajándékozási céllal (jelenleg csak cégek igényelhetik), illetve 2010 óta a pécsi városkártya is kérhető prepaid bankkártyával egybeépítve. A prepaid bankkártya azonban mégsem ajándékozási vagy városkártyaként terjedt el igazán hazánkban, hanem fesztiválkártyaként.

A lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Peak Financial Services egy 4-6 hetes tesztelési folyamatot követően október első hetében jelenik meg egy, a magyar, sőt a Közép-Kelet európai régióban is újnak számító termékkel, a CashCard-dal. A CashCard Kelet-Közép Európában az első és egyetlen, bankmentes, dombornyomott, paypass funkcióval ellátott, általános felhasználási célra kibocsátott prepaid MasterCard kártya. A CashCard minden olyan funkciót ellát, amire egy MasterCard képes, így a rendszer folyamatosan képes real time tranzakciók kezelésére. A kártyához online kártyaszámla, díjmentes internetbanki hozzáférés tartozik, valamint egy virtuális prepaid kártya, amely a biztonságos internetes vásárlás lehetőségét kínálja.

A prepaid kártya konstrukció lényege, hogy a felhasználók úgy juthatnak hozzá egy számos tranzakcióra használható bankkártyához, hogy nem szükséges mellé folyószámlát nyitniuk. Nem szükséges szerződést sem kötniük – vagy elegendő egy egyszerűsített szerződés – és vannak olyan konstrukciók is, amelyeknél a használati díjakat a nyitáskor egy összegben vonja le a kibocsátó, így a kártyahasználat átalánydíjas. Az előre feltöltött kártya bankfüggetlen és rendelkezik a hagyományos bankkártyák biztonságával, megbízhatóságával, ugyanakkor biztosítja a készpénz megszokott, egyszerű használatát és anonimitását.

Növésben a PayPal

2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest – derül ki a PayPal Magyarország tegnap közölt adataiból. A magyarországi kereskedők 13 százaléka értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33 százalék fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból. 2014-ben a kelet-közép-európai régióban összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.