Az idén 15. születésnapját ünneplő, Kínán kívül eddig javára Oroszországban és Dél-Amerikában terjeszkedő cég Ma szavai szerint "valódi nemzetközi vállalattá" kíván válni, ehhez pedig elengedhetetlen az egyelőre fehér foltnak számító európai és észak-amerikai jelenlét.
A héten az Egyesült Államokban tőzsdére vonuló cég Ma amerikai és ázsiai városokat érintő, befektetőket felhajtó "roadshowja" nyomán szerepel a gazdasági lapok címlapján. A nyugati terjeszkedési tervekről a vezérigazgató a népszerűsítő kampány hongkongi állomásán beszélt, ahol azt is elmondta, mobiltelefonos szolgáltatásainak erősítése a fő irány, a jelenlegi online profil mellett pedig az offline, interneten kívüli jelenlétét is erősíteni kívánja. Az elmúlt időszakban a vállalat számos eredeti, e-kereskedelmi fókuszán kívüli cégben szerzett részesedést, így mára jelen van az online videópiacon, 50 százalékos tulajdonosa a Kuangcsou Evergrande futballklubnak, de például a szingapúri posta részvényeinek 10 százalékát is magáénak tudhatja.
A vásárokról Ma Hongkongban úgy fogalmazott, az Alibaba "egy számos fajtát felvonultató állatkert akar lenni, nem pedig egy egyfajta állatot tartó farm".
A roadshow első, kínai állomásán a múlt héten a vezérigazgató ugyanakkor azt is megerősítette, a pénzügyek szempontjából a jövőben is Kína marad az elsődleges célpont, bevételei növelésének elsődleges forrásául a kelet-ázsiai ország szolgál. Az Alibaba a június 30-ával végződő negyedévet 2,5 milliárd dolláros bevétellel zárta, nettó nyeresége 2 milliárd dollárt tett ki. A cég papírjainak kereskedése pénteken kezdődik a New York-i tőzsdén, az elemzői várakozások szerint eredeti nyilvános kibocsátása során a befektetők akár 155 milliárd dollárra is értékelhetik a céget, mellyel rekordot döntene az Egyesült Államokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.