BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MKB: jó bankot adnának el

A szükséges portfóliótisztítás után rövid időn belül értékesíteni kívánja az MKB Bankot az állam. A bank a szanálási eljárás alatt is helyt kíván állni a piaci versenyben, tovább javítva pozícióit.

Az MKB Bank szanálási folyamata során a hitelintézetnek változatlanul helyt kell állnia a piaci versenyben – jelentette ki a bank tegnapi befektetési konferenciáján Balog Ádám, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke. Hozzátette: a szanálási eljárás közben – amely egyébként új lehetőségnek számít a magyar piacon – a „business as usual” elve érvényesül, és csak azokon a területeken avatkoznak be, ahol ez szükségessé vált: ez pedig a rossz portfólióelemek leválasztása, majd azok kezelése. Ha pedig a portfóliótisztítás – amelynek előkészületei már folynak – megtörtént, az immár versenyképessé tett bankot rövid időn belül értékesítheti a piacon az állam: ám ennél a pontnál nagyon fontos szempont, hogy az eladás stabil, erős befektetőnek történjen meg.

Balog Ádám hangsúlyozta, az MKB Bank a rossz portfóliót leszámítva egészséges működést mutat: a likviditási helyzete erős, a hitel/betét aránya 101 százalékos, mérlegfőösszege stabil, a tőkemegfelelési mutatói megfelelők, és a költséghatékonyság is javul a hitelintézetnél. (Ez utóbbinál ugyanakkor még akadnak teendők.) A bruttó bevétel tavaly elérte a 76 milliárd forintot, a faktorált forgalmat pedig 15 százalékkal sikerült növelni. Az MKB Banknak – hangsúlyozta az MNB alelnöke – a legfőbb erejét a stabil, folyamatosan magas színvonalú ügyfélkiszolgálás jelenti. Ezt az előnyét az előttünk álló időszakban is meg kell, hogy őrizze, miközben a piaci verseny aktív résztvevője marad. Az MKB emellett új ügyfélköröket is megcélozhat a közeljövőben: stratégiai partnereivé válhatnak például állami tulajdonú vállalatok, illetve önkormányzati ügyfelek is.

Bartha Ákos, a hitelintézet ügyvezető igazgatója közölte: a vállalati banki oldalon egyértelműen növekedési stratégiát követ az MKB, amely a klasszikus, átlátható, nem túl összetett konstrukciókra alapszik. A vállalati stratégián belül kiemelt szerep jut a növekedési hitelprogram keretén belül nyújtott finanszírozásnak, az Eximbankkal együttműködésben nyújtott exporthiteleknek, illetve a faktoringnak is, ahol 15 százalék környéki piaci részesedéssel rendelkezik a hitelintézet. Ami pedig a lakossági területet illeti: ott Bartha Ákos szerint a forintosítás, a fair bankrendszerre vonatkozó szabályozás fundamentálisan átalakítja majd a piacot, és az MKB Banknak mindenképpen ott kell lennie a versenyben. Ebből a szempontból biztató, hogy az újonnan kihelyezett lakáshiteleknél a piaci részesedése 16 százalékos. A kisvállalati területen a bank évi 6-7 ezer új ügyféllel létesít kapcsolatot, és a nagyobb méretű kisvállalatok körében a negyedik legnagyobb szereplőnek számít.

A konferencián elhangzottak szerint az MKB változatlanul erős pozíciókkal rendelkezik a treasury üzletágban is. Tavaly több mint 1700 aktív vállalati ügyféllel rendelkezett a hitelintézet, és 2014-ben több mint 150 új céges partnerre tett szert ezen a területen. Figyelemre méltó emellett, hogy a 200 legnagyobb hazai vállalatból 84 az ügyfele.

Jöhet a felminősítés

Minden jel arra mutat, hogy a nagy nemzetközi hitelminősítők ebben az évben már jobb besorolási kategóriába helyezhetik Magyarországot, erre akár már az első félvben is sor kerülhet – jelentette ki a rendezvényen Kondrát Zsolt, az MKB Bank vezető elemzője. A magyar gazdasági kilátások kapcsán elmondta: a tavaly még ható növekedési motorok erre az évre már kifulladnak, és jelenleg 2 százalék körüli GDP-növekedést lehet prognosztizálni 2015-re. Az államházartás hiánya GDP-arányosan stabilan 3 százalék alatt marad – az MKB elemzőinek prognózisa szerint 2,4 százalék lehet.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.