A Netrisken a netes kötések 56 százaléka az utazást megelőző napon, vagy az utazás napján született, közel egyharmaduk 4, illetve 8 napos időszakra szól. A kötések közel 90 százaléka európai utakra szól, melyeknek a felét autóval, harmadát repülőgéppel teszik meg a szerződők.
Magyarországon az utasbiztosításoknak egyre nagyobb hányadát, immár mintegy 35 százalékát az interneten kötik meg. Az online szerződő ügyfelek szeretik az utolsó napokra hagyni a biztosítás megkötését: 44 százalékuk az utazást megelőző napon teljesíti ezt a feladatot, és további 12 százaléknak csak az utazás napján jut eszébe utasbiztosítást kötni.
„Az utazási irodákban gyakran már hónapokkal az indulást megelőzően lekötik az utazásokat, és esetleg a biztosításokat is megkötik melléjük. Az interneten azonban (kihasználva az eszköz rugalmasságát) az utasbiztosítások 80 százalékát az utazás előtti három napon belül intézik el az ügyfelek – tájékoztat Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – Akár az indulás napján is lehet kötni biztosítást interneten, de ebben az esetben a biztosítási díját kizárólag azonnali bankkártyás fizetéssel tudjuk teljesíteni .”
A biztosított utak leggyakoribb hossza 4, illetve 8 nap. Előző az úgynevezett hosszú hétvégéket felölelő utazások jellemző időtartama, míg utóbbi a hetes turnusokra jellemző 8 nap/7 éjszaka sémát követi. Pozitív fejlemény, hogy az össze utasbiztosítás közül a tavalyi 5-ről 7 százalékra nőtt az egynapos utakra kötött szerződések aránya, ami az ügyfelek tudatosságának javulását jelzi. Fontos ugyanis szem előtt tartani, hogy egy egynapos bécsi úton bekövetkező baleset vagy betegség nyomán a kórházi számla ugyanúgy több százezer forintot tehet ki, mint egy egyhetes nyaralás alatt felmerülő hasonló probléma esetében
A Netrisk.hu adatai szerint a netes utasbiztosítások 88 százalékát európai utakra kötik. Az Európára kötött biztosítások közül 49 százalényian autóval, míg 33 százaléknyian repülőgéppel utaztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.