Az elmúlt néhány évben nemcsak a pénzügyi piacok voltak állandó mozgásban Európa-szerte, de átalakultak az ügyfelek igényei és szokásai is, és jelentősen megváltoztak elvárásaik a bankokkal, pénzügyi szolgáltatásokkal szemben. Az UniCredit Bank tapasztalatai szerint mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek körében felértékelődött az igényre szabott megoldások szerepe a banki ügyintézés során, mások lettek az ügyfelek által preferált kiszolgálási helyszínek, még fontosabbá vált a kényelem és a gyorsaság. Azok, akik naponta használják digitális és mobileszközeiket, a bankolásban is szeretnék egyre szélesebb körben viszontlátni ezeket a lehetőségeket. Jelenleg az UniCredit lakossági és kisvállalati ügyfeleinek 79,7 százaléka vesz igénybe online banki szolgáltatásokat.
Az új elvárásokhoz és trendekhez igazodva az UniCredit továbbfejleszti ügyfél-kiszolgálási modelljét: a folyamat hangsúlyos része lesz az eddigi digitális csatornák megerősítése és újabb eszközök bevezetése. A beruházás összege a tervek szerint eléri a 10 millió eurót. A nyár folyamán megújul a bank honlapja, valamint az okostelefonnal és tablettel rendelkezők számára mobil applikációs felületet alakítanak ki. A következő másfél évben megújul az internetbanki szolgáltatás, valamint az elektronikus ügyintézés szerepe is fokozatosan nő, ami a lakossági és a vállalati ügyfélkört egyaránt érinti majd.
„Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek infokommunikációs technológiai jártassága hazánkban is nagyot fejlődött. Éppen ezért nemcsak a jól ismert szolgáltatásainkat tartjuk fenn a megszokott kiváló minőségben, de korszerű megoldásokat is kínálunk az új igényekhez szabva. Az UniCredit Bank eddig is rugalmas, az innovatív megoldásokra és termékekre nyitott pénzügyi szolgáltatóként volt jelen a hazai piacon, ami bevált stratégia bankunknál” – mutatott rá a változások hátterére Tátrai Bernadett, az UniCredit lakossági és kisvállalati divíziójának vezetője.
A nyugat-európai bankolási szokások gyors hazai terjedésére reagálva és a hosszú távú stratégiájába illeszkedően a következő 2-2,5 évben fiókhálózata optimalizációját tervezi az UniCredit Bank. Az igazgatóság részvényesek számára tett javaslata szerint ennek első lépéseként idén 29 fiók olvad be más fiókokba Budapesten és vidéken. A befogadó fiókok az összeolvadás révén megemelt létszámmal szolgálják ki a megnövekedett ügyféligényeket. Az összevonások ugyanakkor azt is jelentik, hogy a bank munkatársainak száma 3,6 százalékkal (62 fő) csökken a tavalyi záró létszámhoz képest, valamint hogy nyolccal kevesebb városban nyújt majd személyes kiszolgálást fiókjain keresztül a pénzintézet.
Az UniCredit tervei között szerepel, hogy – az online és telefonos kiszolgálás mellett – készpénzbefizetésre is alkalmas ATM-ekkel is ügyfelei rendelkezésére áll majd ebben a nyolc városban. Szintén a tervek része, hogy mindezzel párhuzamosan év végéig négy fiókját még inkább ügyfélbarát, a jelenleginél nagyobb és kényelmesebb fiókokká alakítja át az UniCredit, és megkezdi a fiókhálózat további modernizálásának előkészítését. Ezt követően kerül sor a fiókok további technológiai fejlesztésére a legmagasabb szintű ügyféligények 21. századi kiszolgálása érdekében.
„A képességünk és készségünk a gyors alkalmazkodásra tette lehetővé, hogy üzleti modellünket folyamatosan az ügyfelek elvárásaihoz, a piac változásaihoz, az aktuális gazdasági és szabályozói környezethez igazítsuk. Ennek is köszönhető, hogy nem csak tavaly, hanem az azt megelőző években is eredményesek tudtunk maradni – összegzett dr. Patai Mihály, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója. – Ugyanakkor a további fejlődésnek az is feltétele, hogy megőrizzük ezt a rugalmasságot és alkalmazkodóképességet. Meggyőződésem, hogy a most meghirdetett fejlesztések és átalakítások hozzásegítik bankunkat ahhoz, hogy hatékony és még erősebb pénzügyi szolgáltatóként legyünk jelen Magyarországon.”
Az ügyfélkapcsolatokat továbbfejlesztő befektetések és az átalakítások mellett az UniCredit továbbra is stratégiai fontosságúnak tekinti a lakossági és vállalati hitelezés bővítését, amivel a következő években is hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez. Azaz a hazai piacon 25 éve jelenlévő bank továbbra is meghatározó, a betétgyűjtésben és hitelezésben egyaránt aktív szereplő marad. Ez 2014-ben is eredményesnek bizonyult: mérlegfőösszegét olyan mértékben tudta növelni, hogy már a harmadik legnagyobb bankként zárta az évet. A következő három évben – a javuló gazdasági kilátásokra alapozva, egyúttal további elköteleződést vállalva – a kis- és középvállalati szegmensben az új hitelkihelyezések évi 7,5 százalékos növelését tervezi. Emellett a lakossági hitelek piacán is hosszú távon vállal aktív szerepet. A hitelkiváltási versenybe széles körű és versenyképes kínálattal, kifejezetten hosszú távra, 10, 15 és – a piacon egyedülálló módon – 20 évre is rögzített kamatozású hitelajánlatokkal szállt be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.