BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dinamikusan nő a bankkártyás vásárlások száma és aránya

Számottevő, 18 százalékos növekedés történt a bankkártyás vásárlások számában 2015 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, és a vásárlások összértéke is közel 17 százalékkal emelkedett – közölte az első negyedéves pénzforgalmi statisztikák alapján a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A belföldi kártyás vásárlásokon belül az interneten lebonyolított tranzakciók aránya továbbra is alacsony, ugyanakkor ez a terület mutatta a legdinamikusabb fejlődést: a tranzakciók számában közel 39, összértékében pedig mintegy 43 százalékos bővülés történt.

Tovább folytatódott viszont a folyószámlák számának kismértékű – az előző negyedévhez képest kevesebb mint 1 százalékos – csökkenése. A természetes személyek által birtokolt számlák száma így is megközelítette a 9,4 milliót, míg a gazdálkodó szervezetek számláinak száma 1 millió fölött alakult. Az interneten elérhető számlák száma az elmúlt évi mérsékelt ütemű emelkedés hatására meghaladta a 8,1 milliót.

A hazai kibocsátású fizetési kártyák száma szintén nem változott lényegesen 2014 utolsó negyedévéhez képest, március végén 8,9 millió ilyen kártya volt forgalomban. Továbbra is jelentős – 2014 negyedik negyedévéhez viszonyítva 6 százalékos – bővülés történt ugyanakkor az érintőkártyák számában, így a kibocsátott kártyák több mint 44 százaléka – 3,9 millió darab – használható érintéses fizetésre.

A fizetésikártya-elfogadói infrastruktúra terén a legnagyobb bővülés a megelőző negyedévhez képest az internetes elfogadóhelyeknél történt. A 8,5 százalékos növekedés nyomán már 7200 internetes áruházban lehetett bankkártyával fizetni 2015 első negyedévében. A 77 ezer fizikai elfogadóhelyen üzemelő 95 ezer POS-terminál több mint felénél – 49 ezernél – lehet érintőkártyát használni, miután az erre alkalmas terminálok száma 7,5 százalékkal emelkedett az előző év utolsó negyedévéhez képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.