Az MNB a fogyasztóvédelmi eljárása nyomán megállapította, hogy a MagNet Bank a Központi Hitelinformációs Rendszerrel (KHR) összefüggő kötelezettségeinél, a hitelszerződést megelőző tájékoztatása során, az előtörlesztési díj felszámításakor és a törlesztési táblázat megküldésekor, valamint az időszakos ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési tevékenysége során nem minden esetben járt el a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
A bírság kiszabása során az MNB enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a MagNet Bank már az eljárás alatt számos hiányosságot megszüntetett, a banki rendszereit, nyilvántartásait fejlesztette, illetőleg a jogtalanul felszámított díjakat az érintett fogyasztóknak kamatos kamattal visszafizette.
Az MNB e héten kedden közzétett határozatában is megbírságolta a MagNet Bankot, akkor 10 millió forint felügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az intézményt az átfogó vizsgálata során feltárt szabálytalanságok miatt, és szeptember 30-i határidővel kötelezte a jogsértések megszüntetésére. A jegybank felszólította egyebek mellett a hitelintézetet, hogy a lakossági hitelképesség vizsgálatot mindenkor a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően végezze, továbbá pótolja a hiányzó ügyfélminősítéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.