Akár rekordot is dönthet az idén a kötelező felelősség-biztosítások (kgfb) átlagdíja, ha olyan ütemben drágul tovább a szolgáltatás, mint az év első heteiben. Mostanra ugyanis bőven 30 ezer forint fölé emelkedett az átlagdíj az alkuszcégek kimutatásai alapján. A Netrisk kgfb-indexe szerint a múlt héten 31 499 forintos átlagos éves díjjal kötöttek biztosítást az autósok, ez csaknem 43 százalékkal magasabb a tavaly ilyenkorinál.
A CLB Független Biztosítási Alkusznál még magasabb az idei átlagtarifa, meghaladja a 35 ezer forintot, igaz, náluk tavaly januárban is magasabb, csaknem 30 ezer forintos átlagdíjon kötöttek kötelezőt a kliensek. A legdurvább, 40–100 százalékos díjnövekedés az elmúlt 12 hónapban a nagy haszongépjárműveknél volt. Emellett a nagy teljesítményű luxusautóknál is nagyobb volt a növekedés, a legkevésbé az átlagautósok érzik a díjak megszaladását.
A CIG Pannónia EMABIT hirdet ugyan díjat, de évek óta kiárazza magát a piacról, a hagyományosan olcsónak tartott Astra csődbe ment, a szintén olcsónak számító Köbe pedig a jegybank intézkedése miatt egyelőre nem köthet új szerződéseket. A két cég nehézségei miatt a nagyobb biztosítók könnyedén érvelnek most már azzal: azért magasak a díjaik, mert csak így lehet felelősen kigazdálkodni a károk fedezetét.
Év közben még tovább csökkentheti a versenyt, hogy a biztosítók az új ügyfeleknek nem hirdethetnek már kedvezőbb díjakat, mint a meglévő klienseiknek. Ez az intézkedés a nagy állománnyal rendelkező cégeknek kedvez, nehezebb lesz tőlük ügyfelet rabolni. Az indexdíjaikat korábban markánsan emelő biztosítókat viszont arra késztetheti az új jogszabály, hogy jobban megbecsüljék a régi ügyfeleiket, és ne emeljék túl nagymértékben a tarifákat. Hosszabb távon ez az intézkedés ahhoz vezet, hogy a biztosítási díjak egyre közelebb kerülnek majd egymáshoz.
22 204 forint volt. Ezen az alacsony díjon nem lehet kigazdálkodni a növekvő kárszükségletet. A növekedés egyik oka az alacsony üzemanyagár és a gazdaság bővülése miatti pluszjárműhasználattal együtt járó káresemények emelkedése. A másik ok a külföldi járművek növekvő használata. A nemzetközi fuvarozók esetében a díjak a károkkal arányosan növekedtek. Másrészről az évközi szerződések nagy részét A0 bónuszfokozatban kötik meg, amelynek jóval magasabb a díja. Az ilyen ügyfelek egy része valóban új belépő, de sokan vannak, akik lecserélik az autójukat, és csak átmenetileg, a régi autó eladásáig vannak alacsonyabb bónuszfokozatban.
Herman Bernadett VG-szakértő: Szabó Imre, a Groupama gépjármű-biztosítási főosztályvezetője Az utolsó hivatalos, 2015. III. negyedéves adat szerint az átlagdíj
22 204 forint volt. Ezen az alacsony díjon nem lehet kigazdálkodni a növekvő kárszükségletet. A növekedés egyik oka az alacsony üzemanyagár és a gazdaság bővülése miatti pluszjárműhasználattal együtt járó káresemények emelkedése. A másik ok a külföldi járművek növekvő használata. A nemzetközi fuvarozók esetében a díjak a károkkal arányosan növekedtek. Másrészről az évközi szerződések nagy részét A0 bónuszfokozatban kötik meg, amelynek jóval magasabb a díja. Az ilyen ügyfelek egy része valóban új belépő, de sokan vannak, akik lecserélik az autójukat, és csak átmenetileg, a régi autó eladásáig vannak alacsonyabb bónuszfokozatban. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.