A hazai felnőtt lakosság egyharmada nem tartja magát tájékozottnak pénzügyi kérdésekben, és nem ismeri ki magát a pénzügyi termékek körében – derül ki a GfK Retail Banking Monitor című elemzéséből. Négyből egy megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy nem bízik a bankokban, és ötből ketten inkább otthon tartják a pénzüket. Háromból egy válaszadó mondta azt, hogy mielőtt pénzügyi döntést hoz, gondosan tájékozódik. A pénzügyi tudatosság terén a felnőtt lakosság megosztott, a két legnagyobb csoportot a két véglet alkotja: a megkérdezettek 27 százaléka tekinthető haladónak, míg 24 százalékuk pénzügyi ismeretek és attitűd alapján „tájékozatlan alacsony státuszú”.
„A magyar lakosság pénzügyi műveltsége a nemzetközi átlagnak megfelelő. Viszont a tényleges pénzügyi tudás még nagyon messze van a kívánatostól. E szempontból az életkor nem számít, ellenben a végzettség és a lakóhely döntően befolyásolhatja” – nyilatkozta Schauermann Péter, a GfK pénzügykutatási szakértője. Hozzátette: a pénzügyi műveltség szintje nem emelkedett érdemben az elmúlt öt évben. A kutatók a digitális csatornahasználat fejlődésére számítanak a következő években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.