BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezért zárnak be sorra a bankfiókok

A fokozódó digitalizáció áll a fiókbezárások mögött, az így felszabaduló források révén azonban az ügyfelek hatékonyabb kiszolgálást kapnak – állították a bankok a Világgazdaság körkérdésére

A digitalizációval nem kiváltani szeretnénk a hagyományos bankfiókokat, hanem emelni ügyfeleink kiszolgálásának a színvonalát – közölte az UniCredit a Világgazdasággal. A minap Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy „a hitelintézeti termékek és szolgáltatások fejlesztésében ma már az elektronikus termékekre helyezik a legnagyobb hangsúlyt a bankok, a digitalizációnak meghatározó a szerepe a szektor további konszolidációjában, fejlődésében. Így ma már a fiókbezárás nem a visszavonulást, hanem az alkalmazkodást jelenti az ügyfélkör változó igényeihez”. Az UniCredit például ügyfelei megváltozott bankolási szokásai miatt tavaly októberig országszerte 29 fiókját olvasztotta be egy másikba, az így megmaradt 55 egység dolgozói létszámát viszont megemelte.

A Raiffeisen is túl van már egy fiók­bezárási hullámon, egységeinek számát a 2014 végi 114-ről tavaly nyárig 71-re csökkentette, azóta nem változtatott. Kevesebb lakossági ügyfelet veszítettünk, mint korábban gondoltuk – vonta meg a fiókbezárások mérlegét Heinz Wiedner vezérigazgató az osztrák tulajdonú hitelintézet féléves eredményeinek ismertetésekor. Abból a kijelentéséből pedig, miszerint a további jelentős költségcsökkentés helyett immár az üzletre koncentrálhat a bank, arra lehet következtetni, hogy nem folytatódik az egységek megszüntetése. Az FHB pedig hangsúlyozta is, hogy nem tervez változtatni fiókjai 43-as számán.

Több idő jut a tanácsadásra annak köszönhetően, hogy a fiókok mentesülnek olyan tevékenységektől, amelyek automatizálhatók – emelte ki a 210 egységgel rendelkező K&H, mit is profitálhatnak ügyfeleik a digitalizációból. Közlésük szerint folyamatosan figyelemmel kísérik az ügyféligényeket, amikor éppen költözésről vagy új fiók nyitásáról van szó.
Nagyságrendileg stabilnak tartja a Budapest Bank a 94 egységből álló fiókhálózatát, azon csak kisebb, gazdaságossági számításokon alapuló igazításokat végzett el 2015-ben, ügyfélforgalmát folyamatosan elemzi, ennek alapján korszerűsíti hálózatát. A több mint 80 egységből álló fiókhálózattal rendelkező CIB is a változó ügyféligényekre reagálva tartja kiemelten fontosnak digitális szolgáltatásai fejlesztését.

Az országszerte a legtöbb, 385 fiókot üzemeltető OTP Bankban „több átfogó fejlesztési projekt is fut, amelyek pozitív hatással lesznek a bank működésére, választ adnak a kor kihívásaira, ezek eredményeiről a későbbiekben számolunk majd be” – közölték lapunkkal.

Fiók- és ATM-kereső

Az élelmesek és kitartók június elejétől maguk is kiszúrhatják, hány bankfiókot zárnak be vagy éppen nyitnak, illetve hogyan alakul a bankjegykiadó automaták (ATM) száma. Azóta elérhető ugyanis a Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapján az országos fiók- és ATM-kereső szolgáltatás. Az induláskor 4877 bankkártyás készpénzfelvételre alkalmas ATM működött Magyarországon a hazai pénzforgalmi szolgáltatóknál, míg az ügyfelek számára pénzügyi szolgáltatást nyújtó fiókok, egységek száma az érintett pénzügyi intézményeknél 2754 volt június elején. Az már az MNB legfrissebb kockázati jelentéséből tudható, hogy a magyarországi fiókok több mint felét a szövetkezeti hitelintézetek üzemeltetik.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.