Elözönlötték az új számlát nyitó ügyfelek a bankokat – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss adataiból. Az idei első fél évben naponta ezernél is több új szerződést írhattak alá, összesen ugyanis 163 ezerrel emelkedett a természetes személyek bankszámláinak száma. A hitelintézetek így 9,43 millió számlát kezeltek június végén. A növekedés trendfordulót jelez: az ilyen számlák száma 2013 elejétől folyamatosan csökkent, és 2015 végéig összesen több mint 520 ezer szűnt meg (az egyik fő ok a 2013. január 1-jén bevezetett tranzakciós illeték lehetett).
Az utóbbi időben azonban ismét megjelentek a nullás bankszámlák, valószínűleg ennek is köszönhető a fordulat. Minden nagyobb hitelintézet kínál olyan számlacsomagot, amely bizonyos feltételek mellett ingyenes bankolási lehetőséget nyújt, akár már átlagosnál kisebb rendszeres jövedelem esetén is. Csaknem 80 százalék az olyan konstrukciók aránya, amelyeken a tranzakciókat online vagy célszoftver segítségével is le lehet bonyolítani.
Pedig egyre több helyen lehet kártyával fizetni. A kereskedőknél lévő fizikai elfogadóhelyek száma megközelíti a 85 ezret – ebből közel 73 ezer érintőkártyás –, és csaknem 10 ezer internetes kereskedőnél is lehet már kártyát használni. A készpénzfelvételi lehetőségek is bővülnek, több mint 130 új ATM-et telepítettek az idei első fél évben, számuk megközelíti az 5 ezret.
Akinek van kártyája, az egyre szívesebben használja vásárlásra. Az első fél évben a magyar kibocsátók ügyfelei több mint 248 millió alkalommal fizettek kártyával, ez 24 százalékos növekedés 2015 első fél évéhez képest. A kereskedőknél összesen 1823 milliárd forintot hagytak ott, vagyis egy átlagos kártyás vásárlás értéke 7,4 ezer forint körül van. A készpénzfelvételek száma csökkent, a kártyabirtokosok az első fél évben 52 milliószor keresték fel pénzért az ATM-eket, összesen 3300 milliárd forintot vettek ki, ez alkalmanként 63 ezer forintot jelent. Az átlagos ügyfelek bőven az ingyenes határon belül maradnak, havonta csupán egyszer vesznek fel pénzt. A hitelkártyáknál is megfigyelhető, hogy egyre tudatosabbak az ügyfelek: a drága készpénzfelvétel például visszaszorulóban van, tavaly óta 20 százalékkal csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.