Teljes sebességre kapcsolt a negyedik negyedéves gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban, a héten a technológiai szektor nagyágyúi közül többen beszámolnak. Az Apple tegnapi gyorsjelentését követően szerdán, az amerikai tőzsdék zárása után a Facebook publikálja az október–decemberi időszakra vonatkozó számait. Az elemzők erős negyedévet várnak a Facebooktól.
A világon minden ötödik ember használja a közösségi oldalt, de a várakozások szerint még mindig csatlakozhattak újabb felhasználók. A havonta aktív felhasználók száma 4 százalékkal emelkedhetett a negyedik negyedévben a harmadik negyedévhez képest. A negyedéves bevételeket 3-5 százalékkal ronthatták a devizaárfolyam-változások, de még így is robusztus növekedést könyvelhetett el a cég. A negyedik negyedévben 8,5 milliárd dolláros bevételre tett szert a Facebook, ami 45 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Profitszinten hasonló dinamikára számítanak a konszenzus szerint az elemzők, 5,1 milliárd dolláros működési eredményt jósolnak, ami 47 százalékos növekedésnek felel meg. A k+f-költségek 70 százalékkal ugorhattak meg a negyedévben a várakozások szerint, de ellensúlyozni tudta a többi cég a többi soron, ahol mérsékeltebb költségnövekedésről számolhat be a Facebook.
A világ legnagyobb közösségi portáljánál sikeres volt a mobilstratégia, a bevételek döntő többségét az okostelefon-alkalmazáson megjelenített hirdetések adják évek óta. Az üzenetküldő alkalmazás, a Facebook Messenger széles körben elterjedt, így egy újabb hirdetési platformot jelenthet. A korábban felvásárolt Instagram képmegosztó, valamint az Oculus virtuálisvalóság-szemüveg is egyre több bevételt termel a cégnek. A legnagyobb kockázat a Facebooknál, hogy a felhasználók más közösségi felületek felé nyitnak, például a Snapchatre költöznek. A jövőbeli növekedés szempontjából fontos, hogy az Instagram népszerűségét mennyire sikerül bevételre váltani, valamint hogy az üzenetküldő alkalmazására valóban tervez-e hirdetéseket a Facebook, ahogy az a piaci pletykákban szerepelt. Három hónappal korábban a menedzsment az előző gyorsjelentést kommentálva elmondta, hogy 2017-től számottevően lassulhat a hirdetési bevételek dinamikája, mert a felületen elhelyezhető hirdetések lassan elérik azt a maximális szintet, amely még nem rontja a felhasználói élményt.
A Facebook sorozatban az elemzői várakozásokat felülmúló negyedéves bevételről és profitról számolt be az elmúlt öt negyedévben, de nemcsak a lezárt negyedév eredményei lesznek érdekesek, hanem az is, hogy a vezetőség milyen várakozásokat fogalmaz meg a jövőre nézve. A felhasználószám és a hirdetési bevételek alakulása kritikus kérdés, de a Brexit várható hatásairól, vagy akár Donald Trump bevándorlási rendeletéről is szót ejthet Mark Zuckerberg a negyedéves gyorsjelentést követő sajtótájékoztatón.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.