BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mobilhirdetéseken hízik a Facebook

Az elmúlt öt negyedévben a vártnál jobb számokat közölt a Facebook. Most közel 50 százalékos bevétel- és profitbővülést várnak az elemzők az október–decemberi időszakra

Teljes sebességre kapcsolt a negyedik negyedéves gyorsjelentési szezon az Egyesült Államokban, a héten a technológiai szektor nagyágyúi közül többen beszámolnak. Az Apple tegnapi gyorsjelentését követően szerdán, az amerikai tőzsdék zárása után a Facebook publikálja az október–decemberi időszakra vonatkozó számait. Az elemzők erős negyedévet várnak a Facebooktól.

A világon minden ötödik ember használja a közösségi oldalt, de a várakozások szerint még mindig csatlakozhattak újabb felhasználók. A havonta aktív felhasználók száma 4 százalékkal emelkedhetett a negyedik negyedévben a harmadik negyedévhez képest. A negyedéves bevételeket 3-5 százalékkal ronthatták a devizaárfolyam-változások, de még így is robusztus növekedést könyvelhetett el a cég. A negyedik negyedévben 8,5 milliárd dolláros bevételre tett szert a Facebook, ami 45 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Profitszinten hasonló dinamikára számítanak a konszenzus szerint az elemzők, 5,1 milliárd dolláros működési eredményt jósolnak, ami 47 százalékos növekedésnek felel meg. A k+f-költségek 70 százalékkal ugorhattak meg a negyedévben a várakozások szerint, de ellensúlyozni tudta a többi cég a többi soron, ahol mérsékeltebb költségnövekedésről számolhat be a Facebook.

A világ legnagyobb közösségi portáljánál sikeres volt a mobilstratégia, a bevételek döntő többségét az okostelefon-alkalmazáson megjelenített hirdetések adják évek óta. Az üzenetküldő alkalmazás, a Face­book Messenger széles körben elterjedt, így egy újabb hirdetési platformot jelenthet. A korábban felvásárolt Instagram képmegosztó, valamint az Oculus virtuálisvalóság-szemüveg is egyre több bevételt termel a cégnek. A legnagyobb kockázat a Facebooknál, hogy a felhasználók más közösségi felületek felé nyitnak, például a Snapchatre költöznek. A jövőbeli növekedés szempontjából fontos, hogy az Instagram népszerűségét mennyire sikerül bevételre váltani, valamint hogy az üzenetküldő alkalmazására valóban tervez-e hirdetéseket a Facebook, ahogy az a piaci pletykákban szerepelt. Három hónappal korábban a menedzsment az előző gyorsjelentést kommentálva elmondta, hogy 2017-től számottevően lassulhat a hirdetési bevételek dinamikája, mert a felületen elhelyezhető hirdetések lassan elérik azt a maximális szintet, amely még nem rontja a felhasználói élményt.
A Facebook sorozatban az elemzői várakozásokat felülmúló negyedéves bevételről és profitról számolt be az elmúlt öt negyedévben, de nemcsak a lezárt negyedév eredményei lesznek érdekesek, hanem az is, hogy a vezetőség milyen várakozásokat fogalmaz meg a jövőre nézve. A felhasználószám és a hirdetési bevételek alakulása kritikus kérdés, de a Brexit várható hatásairól, vagy akár Donald Trump bevándorlási rendeletéről is szót ejthet Mark Zuckerberg a negyedéves gyorsjelentést követő sajtótájékoztatón.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.