Az amerikai vállalat kedden azt közölte, hogy adózott eredménye 1,88 milliárd dollár, részvényenként 2,32 dollár volt a július-szeptemberi időszakban a tavalyi év azonos időszakában elért 1,28 milliárd dollár, részvényenként 1,50 dollár után. A cég egyes tételektől megtisztított részvényenkénti negyedéves adózott eredménye 1,76 dollár volt, 1 centtel alacsonyabb az elemzők által várt 1,77 dollárnál.
A vállalat globális forgalma éves szinten 10,4 százalékkal, 5,75 milliárd dollárra csökkent. Elemzők átlagosan 5,74 milliárd dollárral számoltak. Az összehasonlítható alapon számított globális forgalom 6 százalékkal nőtt, elemzők csak 4,5 százalékot vártak. Az amerikai piacon a McDonald's összehasonlítható alapon számított eladásai, a tavalyi év azonos időszakához képest, a 3,4 százalékos emelkedést váró elemzői előrejelzéseket felülmúlva, 4,1 százalékkal nőttek.
A vállalat igyekezett megfordítani a forgalom csökkenését az Egyesült Államokban működő éttermeiben, ahonnan profitja nagyrésze származik. Új hamburgereket (Quarter Pounders, Signature Sriracha) vett fel a választékba, új menüsort vezetett be, az öt dollárért kapható McPick 2-vel, az üdítőitalokat mérettől függetlenül 1 dollárért, míg a McCaféban kapható italokat, például a kávét és a smoothie-kat, 2 dollárért adta.
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az Apple, a Google, a Microsoft, a Facebook, a Coca-Cola, az Amazon, a Disney és a Toyota után kilencedik helyre került idén a McDonald's 40,3 milliárd dollár márkaértékkel, éves szinten 3 százalék növekedés után. A piacok kedvezően fogadták a negyedéves eredményeket, a vállalat részvénye kedden délután a nyitás előtti elektronikus kereskedésben 1,25 százalékos pluszban, 165,36 dolláron állt a New York-i értéktőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.