A Waberer’s árfolyama 2,5 százalékos plusszal reagált a Budapesti Értéktőzsdén a negyedik negyedéves gyorsjelentés kedvező számaira. A kurzus napközben 4850 forintig emelkedett, legutóbb január végén járt hasonló szinten.
Az előbbinél a nagyobb raktározási kapacitás, illetve a növekvő kamionszám húzta felfelé a számokat, míg a biztosítónál a megugró ügyfélszám. A költségkontroll tovább javult, elsősorban az alacsonyabb átlagos üzemanyag-fogyasztás következtében – mondta Miró József, az Erste Befektetési Zrt. vezető elemzője.
„A kilátások jók, hiszen a fuvarozói árak 5,4 százalékkal emelkedtek az év végéig. Ennek és a Link további integrációjának, illetve az organikus növekedésnek köszönhetően az EBITDA idén is legalább hasonló mértékben növekszik, mint tavaly. Ez pedig 100 millió euró fölötti értéket jelent. Ebben már egy akvizíció is benne lehet valamelyik északi szomszédunknál a logisztikai szegmensben” – tette hozzá az elemző. A terjeszkedéshez a cégnek van forrása, hiszen az év végén 58,7 millió euró készpénzzel rendelkezett, s a nettó eladósodottsága is számottevően csökkent. Így nincs szüksége tőkeemelésre, s új részvények kibocsátására sem. Az Erste 1,2 százalékkal magasabb árbevételt és 7,9 százalékkal nagyobb EBITDA-t várt előzetesen, az adózás utáni eredménysoron 2,7 millió euróra számítottak, miközben 6,1 millió lett a tényleges adat. Az eltéréseket devizahatással és adóelhatárolással indokolták, mindkettő egyszeri tételnek tekinthető.
„Az elődvállalatokat is figyelembe véve hetvenéves történelmünkben a 2017-es abszolút rekordév volt mind árbevétel, mind profit tekintetében. Nemcsak saját várakozásainkat, hanem az átlagos piaci prognózisokat is felülmúltuk. Idei terveink is hasonlóan optimisták, újabb rekordévre számítunk, és a két számjegyű növekedés folytatására” – mondta Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója. „A közúti fuvarozásban folytatódik a konszolidáció, mi ennek a folyamatnak az irányítói között akarunk lenni” – tette hozzá. Rámutatott, hogy az átlagos üzemanyag-fogyasztást és a karbantartási költségeket is 4 százalékkal csökkentették. A 91,4 százalékos rakottsági mutatót is növelni szeretné a társaság.
„A negyedik negyedév sikere mögött az árak emelése áll, amit az olaj világpiaci drágulása és egyéb költségtényezők növekedése indokol. Jelentős eredménynek tartjuk, hogy az üzemagyag tavalyi 6 százalékos drágulását az Európai Unióban kompenzálni tudtuk a beszerzési stratégiánkkal” – mondta Erdélyi Barna vezérigazgató-helyettes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.