Az újautó-piac növekedése mellett a lakossági finanszírozás is kezd magára találni: erre utalnak az elérhető statisztikai adatok és a pénzügyi szolgáltatók növekvő kínálata is.
A Magyar Nemzeti Bank hitel- és lízingtermék-választó alkalmazásában tegnap szereplő ötven, forintalapú lízingkonstrukció csaknem 40 százaléka akciós volt, zömében öt százalék alatti teljes hiteldíjmutató (THM) mellett.
(A honlapon indított keresésben 3 millió forint finanszírozott összeg szerepelt, 60 hónapos futamidőre, új jármű beszerzése esetén.) Az akciós ajánlatok jelentős aránya akkor is figyelemre méltó, ha tekintetbe vesszük, hogy azok főleg konkrét márkák egyes modelljeire vonatkoznak.
A másik, a lakossági gépjármű-finanszírozási piac szempontjából biztató tény, hogy 2018 első harmada változatlanul nagyon jó eredményeket hozott az újautó-értékesítésben. A Datahouse adatai szerint januárban közel 44 ezer új autót adtak el Magyarországon, 32 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A finanszírozási arány is kedvezően alakul: Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az áprilisi értékesítési statisztikák kapcsán emlékeztetett rá, hogy az új autók számottevő része, mintegy 40 százaléka most már tartósan lízingfinanszírozással kerül az új tulajdonoshoz.
Az újautó-boom pedig segíti azt is, hogy korszerűsödjön a magyarországi autópark. Erre szükség is van, hiszen a magyarországi személyautók átlagos életkora meghaladja a 14 évet
– tette hozzá a főtitkár.
A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a jármű-finanszírozás növekedéséből a magánszemélyek is egyre jobban kiveszik a részüket: az általuk finanszírozott összeg tavaly meghaladta a 40,8 milliárd forintot, a bővülés 2016-hoz képest megközelítette a 65 százalékot. (A múlt év utolsó három hónapjában már 12,3 milliárd forintért nyújtottak finanszírozást magánszemélyek autóvásárlásaihoz a lízingszövetség tagvállalatai.)
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.