Daniel Döderlein szerint bár a bankok megértik, hogy a fogyasztók szeretik az új típusú mobilfizetési megoldásokat, a kérdést többnyire azzal intézik el, hogy viszonylag sok pénzt fektetnek az NFC (near-field-communication, közeli rádiófrekvenciás kommunikáció) technológiát használó megoldásokba és appokba.
Daniel Döderlein rámutatott: a fintech ötletek esetében a skandináv és a kínai piac példája jól mutatja, hogy azok a megoldások lesznek igazán népszerűek, amelyek jóval többet nyújtanak annál, hogy ezentúl a bankkártya helyett egy telefonnal fizethetünk. Jelezte:
2017-ben a magyar piacon az érintés nélküli fizetés vette át a hagyományos bankkártyás fizetés helyét, és aránya folyamatosan emelkedik.
Hozzátette, hogy ezek a megoldások azonban sem a fogyasztók, sem a kereskedők problémáira nem nyújtanak valódi megoldást, nem kínálnak semmilyen új funkciót, adatrögzítési lehetőséget, hűségprogramokat, vagy harmadik fél eszköze nélküli fizetést.
A jövő azoké a rendszereké lehet, amelyek „bankfüggetlen” platformokon teszik lehetővé, hogy a fogyasztók pénzt utaljanak, használják kártyáikat vagy egyéb módon fizessenek, rendezzék tartozásukat.
Rámutatott: a bankoknak a jövőben választaniuk kell, vagy maguk válnak technológiai cégekké, ha rendelkeznek a megfelelő kompetenciával, vagy keresnek egy megfelelő fintech partnert maguknak.
A norvég szakember szerint a magyarországi bankok oldalán a fintech-óriásokkal szemben a bankok által élvezett nagyobb ügyfélbizalom és a hatalmas pénzforgalmi tapasztalatuk áll.
A Daniel Döderlein által 2010-ben alapított Auka a mobilfizetési rendszerek egyik úttörő cége, a vállalkozás vezette be az első mobilfizetési platformot Norvégiában, amely indulása után rövid időn belül már több százezer ügyfelet szolgált ki. A Deloitte 2016-os „Technology Fast 500” jelentése az EMEA régió leggyorsabban fejlődő fintech cége címmel tüntette ki az Auka-t.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.