Már látszanak a Donald Trump által kirobbantott vámháború negatív hatásai az egyik ikonikus áldozat, a Harley Davidson számain:
az amerikai motorgyártó bevétele a második negyedévben 3,3 százalékkal 1,525 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbihoz képest.
Jó hír viszont, hogy a tényadat jócskán veri a Thomson Reuters 1,412 milliárdról szóló elemzői konszenzusát. Igaz, az Európai Unió a vas- és acéltermékekre kirótt amerikai extra védővámra válaszul csak június 22-től emelte a Harley-kat sújtó vámterhet 6-ról 31 százalékra, így ennek a valós hatását inkább a folyó negyedév végén lehet majd lemérni.
Az egy részvényre eső nyereség (EPS) az egy évvel korábbi 1,48 dollárról 1,45-ra csökkent, de így is 11 centtel jobb a vártnál. Az adózott eredmény 259-ről 242 millió dollárra, az üzemi haszonkulcs 20,1-ről 16 százalékra zsugorodott. Sőt, előrejelzésük szerint a vámok miatt 9-10 százalékra eshet vissza a marzs.
Mindez nem zavarta meg a befektetőket, akik bő 4 százalékkal tolták feljebb a cég árfolyamát a tőzsdenyitásra készülve.
Európában a Harley 16 012 motort értékesített, 650-nel kevesebbet, mint a bázisidőszakban.
Afrikán kívül csak a meghatározónak aligha mondható latin-amerikai piacon tudtak javítani, ott 9,1 százalékkal 2569 darabra futott fel a forgalom. Összességében 3,6 százalékkal kevesebb, 78,4 ezer motort adtak el, vagyis 3 ezres a csökkenés, és akkor az elvárt növekedésről még szó sem esett. Tavaly 241,5 motort adtak el, az idei terv 231–236 ezer.
Matt Levatich elnök-vezérigazgató közölte, hogy a vállalat hosszú távú stratégiáját július 30-án mutatják be, ebből annyit árult el, hogy az új generációs Harley Davidsonokra globális márkaként tekintenek, gyártásuk Amerikán kívül is a célpiacaikhoz közel folyik majd. A 2027-ig szóló tervidőszakra száz új modellel számolnak, a bevétel fele pedig külföldről érkezne, szemben a mostani 40 százalékkal.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.