A müncheni székhelyű vállalat árbevétele 2,9 százalékkal 25 milliárd 23 millió euróra, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig 6,3 százalékkal 2 milliárd 746 millió euróra csökkent a második negyedévben.
A Reuters által megkérdezett elemzők ennél alacsonyabb, 2,69 milliárd eurós adó- és kamatfizetés előtti profitra számítottak.
A BMW adózás előtti nyeresége (EBT) 2 milliárd 873 millió euróra rúgott április-júniusban, ami 6 százalékkal kevesebb mint az egy évvel korábbi 3,05 milliárd euró. A tiszta haszon 6,1 százalékkal 2 milliárd 82 millió euróra esett vissza.
A nyereséget elsősorban az elektromos és az önvezető autók fejlesztését célzó magas költségek fogták vissza. A devizaárfolyamok alakulása ugyancsak kedvezőtlen hatást gyakorolt.
Az idei első fél évben a BMW árbevétele 4 százalékkal 47,7 milliárd euróra, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig 4,8 százalékkal 5,47 milliárd euróra mérséklődött.
A BMW-csoport úgy a második negyedévben, mint az első fél évben rekordszámú autót értékesített. A második negyedévben éves összevetésben 0,7 százalékkal több, 637 ezer 878 darab BMW, Mini és Rolls-Royce típusú autót adtak el, miközben 6,3 százalékkal több, 652 ezer 981 autót gyártottak.
Az első fél évben 1,8 százalékkal, 1 millió 242 ezer 507-re nőtt a tulajdonosának átadott új autók száma, a gyártás pedig 4,3 százalékkal 1 millió 316 ezer 314-re emelkedett.
A BMW megerősítette idei céljait, miszerint a tavalyinál valamivel több autó értékesítéséből nagyobb bevételre tesz szert, a csoport adózás előtti nyeresége pedig a tavalyival azonos szintet ér el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.