BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, miből fesztiváloznak a fiatalok

A harminc év alatti magyar fesztiválozók harmada spórolt pénzből fizette a fesztiválbelépőjét – derült ki az OTP Bank megbízásából készült felmérésből. A 30 év feletti szórakozni vágyók már nem voltak ennyire előrelátóak; csak ötödük tett félre erre a célra, és többségük (44 százalék) a fizetéséből vette meg belépőjét.

Úgy tűnik, valóban nagy fesztiválozó nép a magyar. Az OTP Bank legfrissebb felmérésből kiderült, hogy a 18 és 49 év közöttiek harmada volt valamilyen fesztiválon az elmúlt egy évben. Többségük, több mint 72 százalékuk pedig 30 év alatti volt. A fesztiválok finanszírozása kapcsán pedig kiderült: a fiatalabb generáció harmada spórolt pénzből vásárolta meg belépőjét, míg közel ötödük mondta, hogy a szüleitől kapta belépőjét.

Fotó: MTI/Mohai Balázs

Ha az idősebb korosztályt nézzük, más kép rajzolódik ki. A harminc és ötven év közötti válaszadók többsége (44 százalék) már a havi fizetésből vette meg belépőjét. Ebben a korosztályban a megkérdezettek mindössze 22 százalék válaszolta azt, hogy előre félre kellett tennie a jegyre. A szülőkre pedig mindössze 1,5 százalék hagyatkozott.

A mostani felmérés megmutatta számunkra, hogy a pénzügyileg egyébként sokszor kevésbé tudatosnak gondolt fiatalabb generáció is hajlandó félretenni, megtakarítani, ha olyan rövid távú, határozott célról van szó, mint egy fesztiválbelépő megvásárlása

– értékelte az eredményeket Nyitrai Győző, az OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.

A felmérésről

A Pulzus kutatási applikációban feltett online kérdőíves kérdésekre adott válaszokból képződött a felmérés eredményeinek alapjául szolgáló 1000 fős minta, amely a 18-49 év közötti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, végzettség és településtípus szerint. Adatfelvétel időpontja: 2018. július.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.