BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszteséges is a Sziget, meg nem is

Tavaly az új amerikai tulajdonos által elvégzett vagyonfelülvizsgálat nyomán közel hétszázmilliós veszteséget könyvelt el a Sziget amúgy nyereséges szervezője – írja hétfői számában a Népszava.

Minden korábbinál nagyobb, 655 milliós veszteséget ért el 2017-ben a Sziget fesztivált szervező Sziget Zrt, a szám ugyanakkor csalóka a napilap cikke szerint.

A cég ugyanis plusz 912 millió forint üzemi eredményt hozott össze tavaly, ami a tényleges tevékenységük sikerességét mutatja, ezt azonban egy másfélmilliárd forintos értékvesztés rontotta le.

Emögött pedig az áll, hogy egyik leányvállalatuk, a Volt Event Kft. értékét szinte nullára írták le.

A Volt Eventet két másik nagy múltú könnyűzenei fesztivál, a Volt és a Balaton Sound szervezésére hozták létre, és 2010-ben került a Sziget tulajdonába.

Fotó: MTI/Mohai Balázs

Bár a vállalkozás könyveiben a Volt Event azóta is a két márka valós piaci helyzetének megfelelő másfélmilliárdos értéken szerepel, a lap úgy tudja, a Sziget Zrt. többségi részét tavaly megszerző Providence Equity Partners amerikai befektető szakértői kifogásolták ezt a helyzetet. Úgy vélik ugyanis, hogy mivel a Volt és a Balaton Sound valójában átkerült a Szigethez, a Volt Event elvesztette értékét.

Az ennek nyomán megjelenő veszteség szemben áll a Sziget egyre közelmúltbeli pénzügyi sikereivel. A 2016-os év számított az eddigi rekordnak, amikor a Sziget cégként kiugró, másfélmilliárdos profitot termelt. Bár a társaság többsége pont a rákövetkező év elején került az amerikaiakhoz, a szerződés nyomán ezt az eredményt még az eladók vehették fel.

Bár a tavalyi nyereség zöme már a külföldieké lett volna, a társaság az amerikai befektető felülvizsgálata nyomán veszteséget jelentett. A Népszava értesülése szerint ennek ellenére tőkecsökkentéssel kivonják a vállalkozás tavalyi, voltaképp közel egymilliárdos nyereségét.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.