Az OTP új innovációs fiókot avatott kedden a budapesti Árkád üzletközpontban. Csányi Sándor elnök-vezérigazgató a megnyitón emlékeztetett arra, hogy az Euromoney először választotta a régió bankjának az OTP-t. A bank az Európai Bankhatóság által végzett stressz-teszten a 9. helyen végzett. A pénzintézet a MasterCard Év Bankja versenyen ismét az Év bankja lett és – ami a mostani fióknyitáshoz közelebb áll – 2018. leginnovatívabb bankja címet is elnyerte.
Az OTP a versenytársak előtt, immár 3 éve elindította digitális fejlesztéseit. Ennek keretében 38 jelentős és 70 kisebb fejlesztés zajlott a bankban. A nagyobb fejlesztésekből 25-öt már implementáltak. Az ügyfelek minden ötödik személyi hitelt például már digitálisan igénylik – hozott példát Csányi Sándor a fejlődésre.
A cél az, hogy a fiókok a jövőben papír- és készpénzmentesek legyenek – az innovációs fiók már megfelel ezeknek az elvárásoknak.
Az elnök-vezérigazgató a Világgazdaságnak elmondta, az új fiókban a pénzintézet további digitális ötleteket, egyebek mellett az OTPLab által kifejlesztett megoldásokat mutat be és tesztel az ügyfelekkel.
Fontos, hogy figyeljünk az ügyfelek visszajelzéseire és észrevételeik alapján alakítsuk a megoldásainkat, sőt akár új ötleteket is befogadjunk
– mondta Csányi Sándor. Egyelőre nem lesz másik innovációs fiók, a cél az, hogy az itt bevált termékek a későbbiekben folyamatosan megjelenjenek a többi fiókban is.
A bankvezető szerint a fiókhálózatot a digitalizáció okán nem szükséges drasztikusan csökkenteni, a fiókok működési jellege változik majd, előtérbe kerülnek majd a csak a fiókokban elvégezhető tanácsadói jellegű szolgáltatások – mint például a hitelügyintézés. Az új fiók kiépítése nagyjából 400 millió forintba került – mondta Csányi Sándor.
„Az első háromnegyed évben minden országban növekedés van – ilyen eddig még nem volt az OTP történetében. Így semmi okunk arra, hogy ne legyünk optimisták az eredményvárakozásaink tekintetében – ha az utolsó hónapokban azokban az országokban, ahol jelen vagyunk, nem változik a gazdasági környezet elérhető az 1 milliárd eurós csoportszintű nyereség” – mondta Csányi Sándor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.