A müncheni konszern, a szerdán közzétett beszámoló szerint a harmadik negyedévben 24,74 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 4,7 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 1,75 milliárd euró adó előtti eredményt ért el, 26,8 százalékkal kisebbet a 2017 harmadik negyedévinél. A Reuters hírügynökség által megkérdezett szakértők átlagosan 1,795 milliárd euró adó előtti eredményt vártak.
A bevételarányos jövedelmezőség közel a felére, 8,6 százalékról 4,4 százalékra esett a negyedévben. A BMW harminc negyedéven át tartotta magát a bevételarányos jövedelmezőség 8-10 százalékos sávjában.
A konszern nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,84 milliárd euróról 23,9 százalékkal, 1,41 milliárd euróra csökkent a harmadik negyedévben.
A BMW indoklása szerint az eredmény romlásához a nyersanyagköltségek növekedése és a devizaárfolyam-hatások mellett nagyban hozzájárult jótállási költségekre elkülönített tartalék megemelése, valamint a nemzetközi kereskedelmi ellentétek elmélyülése is, ami keresleti fennakadásokat és megemelt importvámok formájában többletköltségeket okozott egyes piacokon.
A BMW a harmadik negyedévben 679 millió eurót különített el a visszahívási akciók várható költségeinek fedezésére.
Az új autók forgalomba helyezéséhez szükséges és a korábbinál szigorúbb emissziós mérési eljárás, a WLTP bevezetése 23,5 százalékkal vetette vissza az Európai Unió autópiaci forgalmát szeptemberben. A hivatalos mérőállomások szűkös kapacitása miatt több autógyárnál késedelmet szenvedett az új modellek forgalomba helyezésének az engedélyezése. A BMW eladásait a konkurenseinél, a Volkswagen és a Daimler konszerneknél kevésbé érintette hátrányosan az új mérési eljárás bevezetése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.