A cég azt közölte pénteken, hogy a november végével zárult három hónapban az adózott eredmény 847 millió dollár, részvényenként 0,52 cent lett az egy évvel korábbi 767 millió dollár, részvényarányosan 46 cent után.
Szakértők kisebb, 46 cent részvényarányos eredményre számítottak a negyedévre.
A cég bevétele 8,55 milliárd dollárról 9,37 milliárd dollárra nőtt, szintén felülmúlta az elemzői várakozásokban szerepelt 9,17 milliárd dollárt.
A Nike eladásai az észak-amerikai piacon, ahonnan bevételének egy jelentős része származik, 9 százalékkal, 3,78 milliárd dollárra nőtt.
A Nike európai, közel-keleti és afrikai eladásai 8 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra nőttek, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában az együttes eladás 2 százalékkal 1,3 milliárd dollárra emelkedett.
Kínában is sikerült növelni az értékesítést, 26 százalékkal, 1,54 milliárd dollárra.
A Nike cipőeladásból származó negyedéves bevétele 11 százalékkal, 5,565 milliárd dollárra nőtt, a ruházati termékek értékesítése 10 százalékkal, 3,05 milliárd dollárra emelkedett, a kiegészítő sporttermékeké viszont 1 százalékkal, 323 millió dollárra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.