A banki ügyintézés ma már az elektronikus területekre koncentrálódik:
– derült ki a Világgazdaságnak adott banki válaszokból.
Az OTP Bank lakossági ügyfeleinek csaknem fele rendszeresen használja az OTP internetbankot és a SmartBankot. Az internetbankot már több mint 1,3 millió ügyfél használja, a SmartBank mobilalkalmazást használó ügyfelek száma meghaladja a 460 ezret. A K&H Bank ügyfelei között az aktív, vagyis a havonta legalább egyszer belépő e-bank-használók aránya 49 százalék, az e-bankot és a mobilbankot is használók, azaz digitálisan aktív ügyfelek aránya pedig 72 százalék – közölte a hitelintézet. Az UniCredit lakossági és kisvállalati ügyfélkörének mintegy 40 százaléka használja havi rendszerességgel az internetbanki szolgáltatást.
Az MKB lakossági ügyfeleinek 60, vállalati ügyfelek pedig mintegy 75 százaléka legalább havonta egyszer belép valamelyik digitális csatornára – mondták el a pénzintézetnél. Hasonlóan magas számról adott hírt a Budapest Bank: tájékoztatásuk szerint a bankszámlával rendelkező ügyfeleknek náluk is nagyjából a 70 százaléka használja havonta az internetbankot. A Sberbank ügyfeleinek csaknem fele használja aktívan a digitális csatornákat, a CIB-nél arról tájékoztattak, hogy az ügyfelek közel 80 százaléka rendelkezik internetbanki hozzáféréssel, és 40 százalékuknak van CIB Bank Online hozzáférése is.
Az UniGlobal prágai Banki Innovációs Fórumán a tavasszal Joris Driest, a holland ABN Amro Bank internetbanki szakértője beszélt arról, hogy
A szakértő szerint súlyos gondot okoz, hogy a most, az EU pénzforgalmi irányelve, a PSD2 alapján piacra lépő digitális szolgáltatókkal szemben a hagyományos bankok nem tehetik meg, hogy csak a számukra leggazdaságosabb csatornát tartsák fenn az ügyfelekkel való kapcsolattartásra. És itt nem pusztán a klasszikus fiókok jövőjére kell gondolni: a fiókok mellett az internetbankok folyamatos fejlesztését is előírják a szabályozók – jóllehet a jövő tényleg a mobilapplikációké lehet.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.