Dollármilliárdokat költhet a továbbiakban a Boeing a 737 MAX típusú repülőgépének botránya miatt. Móró Tamás, a Concorde vezető stratégája szerint az elmúlt napok eseményei miatt még későbbre tolódhat a 737 MAX típusú gépek újbóli forgalomba helyezése. Az újabb botrány következtében egyre kevésbé életszerű az a forgatókönyv, hogy a Boeing érintett repülőgépei november végén ismét kifutópályára állhatnak.
Már az eddigi késés is negatív fejlemény a cég számára, de az esetből büntetőügy is kerekedhet, amit könnyen lehet, hogy csak több milliárd dollár megfizetésével zárhat le a vállalat
– véli Móró Tamás.
A múlt pénteken kiszivárgott üzenetváltás alapján a légi közlekedési vállalatnál tudhattak a géptípus átesésvédelmi szoftverének (MCAS) biztonsági problémáiról, ám ezeket elhallgatták a hatóságok elől.
A két-három évvel ezelőtti dokumentum szerint a cég egyik tesztpilótája elképesztően rossznak nevezte a gép MCAS-rendszerét, és arról beszélt, hogy félrevezette az illetékeseket. Vasárnap a társaság újabb közleményt adott ki arról, hogy vizsgálatot folytatnak az ügyben, és minden információt átadnak a hatóságnak is.
Ennek ellenére kevés pozitívum várhat a vállalatra, amely a holnapi piacnyitás előtt közli harmadik negyedéves tőzsdei gyorsjelentését. A Concorde vezető stratégája szerint a legnagyobb amerikai repülőgépgyártó vállalatnak ez idáig a 737 MAX gyártása volt az egyik legfontosabb készpénztermelő projektje. A gyorsjelentés – leginkább a botrány miatt – akár 20 százaléknál is nagyobb árbevétel-csökkenésről szólhat. A vállalat a tavalyi harmadik negyedévben még 25 milliárd dollár feletti árbevételről adott számot, most 19,56 milliárd dollár a konszenzusos várakozás.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.