Soha nem látott sikereket könyvelhet el a 2019-es évre a Walt Disney, számos mozifilmje jóval felülmúlta az előzetes várakozásokat, és a streamingszolgáltatása is sikeresen indult novemberben.
Mióta statisztikák készülnek a megjelenő mozifilmek hivatalos bevételeiről, nem volt olyanra példa, hogy a legtöbb bevételt hozó filmek listáján egy cég adta volna az első hét helyezettet.
A Disney-nek a jelek szerint ez sikerült 2019-ben: három Marvel-mozi, három rajzfilmfolytatás és egy Star Wars-epizód végzett az élen. Ráadásul úgy tűnik, hogy
mind a hét film eléri az egymilliárd dolláros álomhatárt (a Star Warsnak százmillió hiányzik még ehhez), erre szintén nem volt még soha precedens.
Az is beszédes, hogy a Disney-filmeken kívül ez mindössze két filmnek sikerült tavaly.
Ilyen filmgyártási háttérrel jogosan reménykedtek a Disney döntéshozói, hogy a saját streamingszolgáltatásuk is könnyen sikerre vihető, és ezt a novemberben elindított szolgáltatás első regisztrációs napján számlált tízmillió feliratkozó igazolta is. Ráadásul a cég rendkívül jó kommunikációs stratégiát választott: annak ellenére, hogy a brandet mindenki ismerheti, rendre úgy jelentek meg a hirdetésben, hogy Disney, Marvel, Star Wars, National Geographic. Méghozzá egy igen masszív hirdetési kampány keretein belül, hiszen
a vállalat szeptember óta 250 millió dollárt költött a Disney+ szolgáltatás hirdetéseire.
Az sem lehet kérdés, hogy a piacra lépő új szereplőként a Disney-nek lehet a legnagyobb ereje egy esetleges árverseny beindításában. Szakértők azt sem zárják ki, hogy az induló 6,99 dolláros árat akár csökkentheti is a vállalat, kannibalizálva ezzel a piacot.
Mindezek azt mutatják, hogy a Disney nagyon jó úton jár, és a tavalyi évben elért 30 százalékos részvényárfolyam-növekedés az idén akár megismétlődhet. Különösen annak fényében, hogy a kedvezőtlen piaci hangulat miatt egy kisebb korrekcióval kezdték az évet a Disney papírjai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.