Az e-kárbejelentő tavaly január óta teszi lehetővé a személyi sérüléssel nem járó gépjárműbalesetek digitális bejelentését, akár már a helyszínről is, megtartva az 1-2 méteres távolságot a balesetben résztvevők között.
A biztosítói szövetség égisze alatt valamennyi, a gépjármű felelősségbiztosítási piacon érdekelt biztosítótársaság együttműködésével kifejlesztett applikáció a hagyományos papír alapú „kék-sárga” baleseti kárbejelentőnek kínál alternatívát.
Az ekar.hu oldalról valamint az alkalmazás-boltokból ingyenesen, adott esetben akár a baleset helyszínén is letölthető, autós kényelmi szolgáltatás. Már 272 ezren töltötték le az alkalmazást mobileszközeikre. Március végéig közel 8800-an használták is, s a havi 550-800 online bejelentés közötti átlag az elmúlt hónapban érzékelhetően lecsökkent gépjárműforgalom (s így kevesebb baleset) ellenére sem esett vissza.
Az online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz lehetővé a károsultaknak, mint a „kék-sárga”. Az alkalmazás könnyen használható szerkesztőmodulja segítségével a felhasználók egyszerűen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása, a lokáció GPS-es meghatározása, továbbá a szerződéses adatok QR-kódos bevitele, (amit a társaságok az új kgfb-szerződések megkötésekor például a díjigazolásokon, zöldkártyán küldtek-küldenek ki ügyfeleiknek), mind hozzájárulnak a gyors és egyszerű adatfelvételhez.
Általános jogszabályi kötelezettség, hogy a balesetet követően mindkét félnek jelentkeznie kell a saját biztosítójánál. Erre a károkozónak 5 nap áll rendelkezésre, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy a károkozó biztosítójánál a saját kárigényét bejelentse.
Az alkalmazás használata ezt az általános jogszabályi kötelezettséget is leegyszerűsíti, hiszen az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről.
Ez különösen fontos lehet a jelenlegi veszélyhelyzetben, amikor a személyes ügyintézés egyébként is jóformán ellehetetlenült. A bejelentés során a rendszer emailben is küld egy értesítést minden félnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel.
A megjelenése óta az alkalmazás több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül. Már olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással, értesíteni tudja a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről (pl. ha az autót más vezette), megadja a becsült kárértéket, ajánl szervizt. Beépült egy CASCO-kárbejelentési funkció is. A kárbejelentőktől érkezett visszajelzések alapján számos technikai javaslat is beépítésre került az e-kárbejelentő rendszerébe. Mindezek az apró lépések azt szolgálják, hogy bővítsék a bejelenthető káresetek típusát és csökkentsék az átlagosan húsz-huszonöt perces kitöltési időt.
Az applikáció alapvető célja, hogy a káresemények rendezése a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban menjen végbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.