A New York-i tőzsdére tart a kínai Xpeng Motors elektromosautó-gyártó.
A Tesla versenytársaként számon tartott társaság benyújtotta az elsődleges nyilvános részvénykibocsátáshoz (IPO) szükséges engedélykérelmét a tőzsde üzemeltetőjének
– írta a CNBC. Az Xpengnek két autója van a piacon, a G3 SUV és a P7 nevű szedán, ez utóbbi a Tesla Model 3 versenytársa.
A kínai startup nemrégiben 400 millió dollár tőkét vont be a társaságba a legnagyobb részvényesétől, az Alibabától, valamint a Qatar Investment Authoritytől és Abu-Dzabi szuverén vagyonkezelő alapjától, a Mubalától. Az IPO időzítése nem a legszerencsésebb, tekintve, hogy az Egyesült Államok és Kína közötti feszültség fokozódott az utóbbi időben.
A friss tőkebevonásra egyebek közt azért van szüksége az Xpengnek, mert
a kínai piacon a nyomában vannak a vetélytársak, köztük a már az amerikai részvénypiacon jegyzett Li Auto, a WM Motor, a Nio vagy épp a Model 3-at Kínában az év eleje óta forgalmazó Tesla.
A cég G3 nevű modelljének a gyártása 2018 novemberében kezdődött el, ez év július végéig 18 741 darabot értékesítettek. A P7 típus még csak május óta van a piacon, július végéig 1966 darab fogyott belőle. Az amerikai tőzsdefelügyeletnek elküldött befektetői tájékoztató szerint a vállalat a harmadik modelljét, egy újabb elektromos meghajtású szedánt 2021-ben dobja a piacra.
Az év első felében az Xpeng 142 millió dollárnak megfelelő jüanbevételt ért el, ami 18,6 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakával összevetve. A csökkenés legfőbb oka, hogy a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások következtében több Xpeng-szalon is bezárt Kínában, de a kényszerszünet csak a február–márciusi időszakot érintette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.