BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden második fiatal számol a babaváróval

A két gyermeket tervezők aránya a legnagyobb, az igénylők harmada tartozik ide.

Kiemelkedően magas a Babaváró kölcsön ismertsége, a többség a maximális tízmilliós összeget kéri és kapja a hiteligényléskor. A lakásvásárlás és felújítás a legnépszerűbb felhasználási cél, de sokan autóra, gyerekholmira is költenének belőle. Három gyermeket csak az igénylők ötöde tervez ugyanakkor – derült ki egy, a kölcsön igénybevételével kapcsolatos, a szándékokat és a felhasználás célját felmérő kutatásból, melyet az NRC Marketingkutató végzett.

A babaváró alig több mint egy évvel ezelőtti debütálását követően nagyon rövid idő alatt beépült a köztudatba, a megkérdezettek négyötöde hallott már róla. A termék ismertsége a párjukkal már együtt élő, de még gyermektelen párok körében a legmagasabb, 88 százalékuk tud a Babaváró kölcsön konstrukció létezéséről.

A hiteligénylést tervezők aránya természetesen a 18-29 évesek körében kimagasló, közel felük (44 százalék) számol a Babaváró kölcsön felvételével.

Az életkor előrehaladtával csökken ugyan a szándék, de a 30-39 évesek közül is minden ötödik élne a lehetőséggel. Akik mégis elutasítók a termékkel kapcsolatban, azok elsősorban életkorukkal – a 40 év felettiek – , valamint az élethelyzetükkel indokolták ezt.

A kondíciókkal az érintettek legnagyobb része tisztában van. Hatból átlagosan öt potenciális igénylő alaposan utánajárt a visszafizetési szabályainak és az igénylés feltételeinek is. A legtöbben (89 százalék) tisztában vannak vele, hogy szükség van a sikeres banki hitelbírálatra, de még a TB-jogosultságra vonatkozó kérdésre is 85 százalékuk tudta a választ.

A kutatás adatai szerint a megkérdezettek háromnegyede tisztában van vele, hogy a babaváró szabadon elkölthető.

A felhasználás idejéről Fodor Tamás, a Sberbank retail területért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy a kutatásból az derül ki, hogy a legtöbben egyelőre tartalékolnának, ugyanis az érintettek 53 százaléka csak egy év múlva, vagy még később költené el az összeget. A felmérésből az is kiderül, hogy minden tizedik igénylő viszont már egy hónapon belül hozzányúlna a pénzhez, és hasonló az aránya azoknak, akik két hónapon belül, vagy legkésőbb fél éven belül felhasználnák a hitelt.

Hány babát várjunk a babavárótól?

Akik a Babaváró kölcsön felvételében gondolkodnak, elég megosztottak a tervezett gyermekszámmal kapcsolatban. Csak egyötödük mondta, hogy három utódot tervezve veszi fel a kölcsönt. Ugyanekkora arányban vannak azok, akik egy gyermeknél és a kamatmentességnél megállnának.

A két gyermeket tervezők aránya a legnagyobb, az igénylők harmada tartozik ide. Érdekes, hogy minden huszadik pár viszont egyáltalán nem tervez gyermeket, a hitelfelvétel ellenére.

Fotó: VG / PR

Ami a felhasználást illeti, messze a legtöbben, a kölcsön felvételében gondolkodók 53 százaléka lakásvásárlásra, építésre fordítaná az igényelt összeget.

A lakáscélok töretlenül népszerűek, hiszen felújításban is az érintettek negyede gondolkodik, sőt ugyanennyien lakásfelszerelésre, bútorra is költenének a pénzből.

Hasonló mértékű (26 százalék) azok aránya, akik a gyermekkel kapcsolatos kiadásokat finanszíroznák a Babaváróból, de népszerű az autóvásárlás (16 százalék), befektetés (10 százalék) is, sőt van, aki mindennapi megélhetésre (8 százalék), vagy éppen vállalkozásra (4 százalék) költené a kölcsönét.

A világ másik felén utazva vették fel a hitelt

A Babaváró kölcsönt teljesen online módon, papírmentesen is vettek fel ügyfelek a Sberbanktól, többek között éppen egy dél-amerikai országban tartózkodva

– mondta el Fodor Tamás.

A hazai piacon elsőként a bank kínál mindvégig interneten zajló adminisztrációval Babaváró kölcsönt, az eddigi online igénylők mindegyike számára az általa igényelt összeget hagyta jóvá a Bank, illetve kivétel nélkül éltek az Online Banking és telebank szolgáltatással is. Az online igénylés lehetősége felértékelődik a jelenlegi járványhelyzetben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.