A Díjnet adatai alapján a járvány egyértelműen pozitív hatással volt a számlafizetési szokásokra, a korlátozások bevezetésével párhuzamosan már tavasszal a korábbinál érzékelhetően többen tértek át számláik elektronikus kezelésére.
Novemberben ismét kilőtt az új felhasználók száma a platformon – az eddig eltelt három hét alatt több mint kilencezren regisztráltak, ami az átlagos havi adatok duplája.
A bank- és szolgáltatófüggetlen fizetési felületet használók száma átlépte a 787 ezret – ez mintegy 10 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A legnagyobb magyar független e-számlakezelési platformon jelenleg 32 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és más, háztartáshoz köthető szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. A Díjneten a különböző számlákat egy regisztrációval, egyetlen online felületen kezelhetik a felhasználók, a budapestiek pedig akár az összes közüzemi számlájukat egy helyen fizethetik be, amennyiben a Díjneten megtalálható közüzemi szolgáltatóktól kapják számláikat.
A Díjneten nemcsak a regisztrációk száma növekedett dinamikusan az elmúlt évben, hanem egy-egy felhasználó is egyre több szolgáltató – egyszerre akár 3-4 – számláját kezeli a felületen keresztül. Ezt jelzi, hogy idén októberben már 907 ezer számlát mutattak be a szolgáltatók az ügyfeleknek, ami 72 ezerrel több, mint egy évvel korábban. 2019 október vége óta összesen 5,45 millió tranzakciót bonyolítottak a Díjneten keresztül, a befizetett számlák összértéke pedig meghaladta a 49,7 milliárd forintot.
Az elmúlt évben a felhasználók számlafizetési szokásai is változtak:
a legnépszerűbb fizetési mód mára egyértelműen a bankkártyás lett – az elmúlt egy évben 4,1 millió ilyen tranzakciót indítottak –, de egyre többen használják e-számláik befizetésére az iCsekk alkalmazást is.
Utóbbival októberben már 56 ezer fizetést indítottak a díjnetesek, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Veszített ugyanakkor jelentőségéből a netbankon keresztüli számlafizetés, októberben már csak 60 ezer ilyen tranzakciót kezdeményeztek, ami három százalékkal kevesebb az előző évinél.
Arra számítunk, hogy a következő hónapokban érdemben tovább növekedik az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a készpénzhasználatot és a személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre
– mondta Schiszler János. A Díjnet vezérigazgatója hozzátette, hogy a járvány mellett az is érdemben hajtotta a Díjnet bővülését, hogy egyre többféle és egyszerű fizetési megoldást kínálnak az ügyfeleknek, melyekkel akár pár kattintással kiegyenlíthetők a számlák. Ilyen egyszerű megoldás például a számlaértesítő e-mailből indítható fizetés, amikor a felhasználók a postafiókjukba érkező értesítőben található linkre kattintva gyorsan, kényelmesen ki tudják egyenlíteni számlájukat, vagy a megújult iCsekk applikáció, amelyben már nem csak fizetni lehet, hanem pdf formátumban le is lehet tölteni a Díjneten kezelt e-számlákat.
Mivel a Díjnet bankfüggetlen felület, az ügyfeleknek nincs kötöttségük, hogy melyik pénzintézetnél vezetik a számlájukat, szabadon választhatnak a fizetési megoldások közül. Így azok az ügyfelek, akiknek nincs lehetőségük például arra, hogy a netbankjukból közvetlenül kiegyenlítsék Díjneten kezelt e-számláikat, ugyanúgy választhatnak a bankkártyás, az iCsekken keresztüli, az egyedi banki átutalásos vagy csoportos beszedéses fizetési megoldások közül. A regisztrált netbankos számlafizetés – azaz, hogy a Díjneten kapott e-számla közvetlenül a netbankból, gombnyomásra kiegyenlíthető – jelenleg az Erste Bank Hungary Zrt.-nél és a CIB Bank Zrt.-nél érhető el, az OTP Bank Nyrt. ezt a szolgáltatást 2021. január 1-től nem biztosítja.
A pandémia nemcsak a felhasználókat, hanem a szolgáltatókat is a digitális csatornák felé hajtja.
Az elmúlt hónapokban több szolgáltató is jelezte a Díjnetnek csatlakozási szándékát, így hamarosan újabb számlákat lehet majd a felületen kezelni és befizetni.
Az e-számlázás nemcsak azért vonzó, mert nem igényel fizikai kontaktust és papírt sem, hanem azért is, mert jelentősen növeli az ügyfelek fizetési fegyelmét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.