BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A pesti börzén csenget a Wizz Air

Csütörtöktől a BÉTa-n a hazai kereskedési szabályok szerint lehet adni-venni a londoni tőzsdén jegyzett légitársaság részvényeit. A hírre a Concorde is reagált.

Csütörtökön reggel a Wizz Air csenget a Budapesti Értéktőzsdén. Tegnap a BÉT közzétette, hogy a december 17-től a BÉTa Piacra regisztrálja a WIZZ AIR HOLDINGS PLC részvényt, JE00BN574F90 értékpapír kóddal.

A BÉTa a Budapesti Értéktőzsde és az Erste közös innovációja.

A 2012-ben indított alternatív kereskedési platform európai részvényeket tesz elérhetővé a budapesti parketten, a hazai kereskedés szabályai szerint.

Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

Vagyis a magyar befektetőknek nincs szükségük olyan speciális ismeretekre, amelyek a külföldi tőzsdéken való kereskedéshez nélkülözhetetlenek, mert a kereskedés a pesti börzén folyik.

A Wizz Air részvényei 2015 óta forognak a londoni tőzsdén.

A BÉTa piacra lépés egy gesztus a magyar tőzsdének a Wizz Air részéről, komoly forgalomra ugyanis nem számíthatnak ezen a platformon

– mondta a Világgazdaságnak Bukta Gábor, a Concorde elemzője. Hozzátéve: a hazai befektetők több magyar szolgáltatónál, így a Concorde-nál is könnyen elérhették a Wizz Air részvényét. Őket aligha csábítja a BÉTa piac,

ugyanis az itteni árjegyzésben szélesebbek a spreadek, mint a londoni tőzsdén, ahol ráadásul még a likviditás is nagyságrendekkel bővebb.

A Wizz Air BÉTa piaci jelenléte a kisbefektetők egy részének lehet újdonság, akik olyan platformon kereskednek, ahol nem érhetőek el közvetlenül az európai tőzsdék.

A Londonban 47 font körül jegyzett Wizz Air árazása csillagászati szorzókat tartalmaz a szektor társakhoz képest

– folytatta a Concorde elemzője. Nem véletlenül, ugyanis a társaságtól kétszámjegyű növekedést vár a piac a következő években.

Mint mondta, a társaság járatai most karácsony előtt 60-80 százalékos sűrűséget mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest, de a kihasználtság átlagosan csupán 65-70 százalékos.

Az elemzők a most folyó negyedévben, s az üzleti évet záró következő negyedévben is veszteséget várnak a légitársaságtól.

A vakcinahírek és a Brexit optimizmus komoly emelkedést hozott az FTSE 100 index komponenseknél, így a Wizz Air esetében is, a Brexit tárgyalások esetleges kudarca ezért könnyen eladói nyomást hozhatna – vélekedett Bukta Gábor.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.